Sony podnosi prognozy

Przechodzący ostatnio ciężkie czasy japoński koncern ma w końcu dobrą wiadomość: jego przychody w roku finansowym 2015 będą wyższe niż zapowiadano wcześniej, a strata mniejsza.

Publikacja: 22.04.2015 17:01

Sony podnosi prognozy

Foto: Bloomberg

Kończący się 31 marca rok finansowy2105 koncern zamknie przychodami na poziomie 8,21 bilionów jenów (68,7 mld dol.) , choć wcześniej prognozowano je na poziomie 8 bilionów jenów (czyli 66,9 mld dol.). – Firma tłumaczy to lepszymi od spodziewanych wpływami z usług finansowych, muzyki oraz z gier – podał portal Variety.

Największa różnica w prognozach dotyczy wyniku operacyjnego. Aktualne mówią o 39 mld jenów ( 326 mln dol.), podczas gdy poprzednie wspominały zaledwie o 5 mld jenów (41,8 mln dol.). Mniejsza od spodziewanej będzie też strata koncernu. Wyniesie 1,05 mld dol., podczas gdy poprzednie przewidywania prognozowały ją na poziomie 1,42 mld dol.

W ostatnich miesiącach Sony korygowało prognozy w dół. Szacunki wyników za 2014 rok były ścinane z uwagi na słabą sprzedaż smartfonów też firmy.

W lutym Sony ogłosiło plan restrukturyzacyjny i strategie rozwoju na najbliższe trzy lata. Mają one skutkować 25-krotnym wzrostem zysku operacyjnego japońskiego giganta w tym okresie. Jeszcze większy nacisk koncern zamierza kłaść na tak przyszłościowe działy, jak produkcja konsol do gier wideo i czujników obrazu.

W firmie trwają też zwolnienia. W październiku informowano, że w dziale smartfonów pracę straci 1 tys,. osób. Sony nie zamierza też po raz pierwszy od czasu, gdy jest notowane na tokijskiej giełdzie, wypłacić za zamykany teraz rok finansowy dywidendy.

Wyniki finansowe za pełen rok finansowy wraz z prognozami na kolejny rok japoński koncern poda 30. kwietnia.

Biznes
Rosjanie kupili tynk do silosów atomowych w UE. Niemiecka firma zaprzecza łamaniu sankcji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Biznes
Ciekawe wieści z CD Projektu. Jak sobie radzą Wiedźmin i Cyberpunk?
Biznes
Europejska zbrojeniówka napędza rynek pracy
Biznes
Nie chce, ale musi. Roman Abramowicz przenosi biznes do Rosji
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Negocjacje UE-USA przyspieszają, coraz mniej umów B2B, Tesla traci Europę
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont