Sekrety przepisu na polskie smartfony

Już nawet co czwarta komórka z dotykowym ekranem sprzedawana nad Wisłą to marka polskiego producenta. Czyli… właściwie kogo?

Publikacja: 06.05.2015 22:00

Sekrety przepisu na polskie smartfony

Foto: Bloomberg

– Kiedyś grałem na gitarze i korzystałem z pieca marki Gallien-Krueger. A drugi człon nazwy zaproponował jeden z pracowników – opowiada Michał Leszek z rodzinnej firmy Lechpol oferującej smartfony pod marką Kruger & Matz. – Pomysł był taki: dać ludziom smartfon co najmniej dwa razy tańszy od znanych marek, ale nieodbiegający od nich możliwościami.

Garwolińska spółka jest tylko jedną z wielu, które na to wpadły. Działa jeszcze co najmniej ośmiu większych graczy o polskim rodowodzie sprzedających pod markami: myPhone, Modecom, Manta, Lark, GoClever, Colorovo, Pentagram i Omega.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Biznes
Demograficzne wyzwania Polski: dzietność, migracje i przyszłość gospodarki
Biznes
Dodatkowe 26 mld zł na obronność zatwierdzone. Zgoda KE dla Polski
Biznes
Adam Bodnar i Leszek Balcerowicz na konferencji TEP
Biznes
Komputronik pozyskał inwestora. Kurs szybuje
Biznes
Jak obniżyć ceny mieszkań? Cła na nawozy i plan podatkowy Trumpa