Fakt, że aut pod wynajem przybywa wynika z jednej strony z rosnącego zainteresowania małych i średnich firm taka formą pozyskania pojazdu. Aż 77 proc. firm sektora MŚP deklaruje znajomość wynajmu długoterminowego i dostrzega w nim wymiernie korzyści.

Bartosz Olejnik z Carefleet tłumaczy, że przedsiębiorcy po prostu przekonują się do tej formy korzystania z pojazdów. Z drugiej strony jest to efekt stabilnego rozwoju gospodarczego Polski i dobrej sytuacji przedsiębiorstw. Mamy tu niewątpliwie do czynienia z kontynuacją bardzo pozytywnego trendu w branży CFM w 2014, w którym to roku dynamika rozwoju wynajmu długoterminowego aut wynosiła ok. 10-12 proc. wg PZWiLP.

Nie zmieniają się preferencje klientów Carefleet, którymi w zdecydowanej większości są firmy sektora MŚP. Nadal najczęściej wybierają oni samochody z silnikiem diesla, które stanowią aż 72,4 proc. Pojazdy z silniami benzynowymi to zaledwie 27,4 proc. Skoda Octavia, Ford Focus to najpopularniejsze marki wśród korzystających z usług Carefleet w pierwszym kwartale 2015.

Wszystko wskazuje na to, że kolejne miesiące 2015 r. będą równie dobre tak dla Carefleet jak i dla całej branży wynajmu długoterminowego samochodów. - Mamy nadzieję, że obok pozytywnej zmiany dotyczącej pojawienia się częściowej możliwości odliczania podatku VAT od zakupów paliwa, koniec roku nie przyniesie niekorzystnych informacji o planowanych działaniach w obszarze podatkowym. - mówi Olejnik.