Reklama

PKP PLK poprawiły tory na Śląsku

PKP Polskie Linie Kolejowe wyremontowały prawie 100 km torów na Górnym Śląsku, aby udrożnić ruch towarowy przed jesiennym szczytem przewozowym. Spółka zainwestowała 100 mln zł.

Publikacja: 31.08.2015 15:18

"Na początku tego roku spółka podjęła decyzje, żeby z własnych środków zainwestować dodatkowe 100 mln zł na poprawę wszystkich parametrów technicznych linii kolejowych na Śląsku" - powiedział prezes zarządu PKP PLK Andrzej Filip Wojciechowski.

Dodał, że prace remontowe zostały wykonane w "bardzo krótkim czasie". "Wszystkie prace były prowadzone w ciągu dwóch miesięcy, czyli w okresie lipca i sierpnia, a wraz z pracami przygotowawczymi, które wykonane zostały na przełomie maja i czerwca, w sumie wykonaliśmy prace w ciągu trzech miesięcy" - podkreślił prezes PKP PLK.

Łącznie - za 100 mln zł - PKP PLK zrealizowały 20 zadań, w tym remont prawie 100 km torów, z tego 29 odcinków linii kolejowych zostało przywróconych do funkcjonowania, wymieniono 27 rozjazdów, 60 tys. podkładów. "Średni czas jazdy pociągów na części odcinków dzięki remontom ma wzrosnąć z 20-30 km/h obecnie, do 40-60 km/h " - dodał Wojciechowski.

Członek zarządu i dyrektor ds. utrzymania infrastruktury PKP PLK Piotr Wyborski zaznaczył, że zwiększenie przepustowości linii kolejowych wynika z wyremontowania i uruchomienia dodatkowych torów. "Tory dodatkowe umożliwiają przewoźnikom wystawienie większej liczby pociągów i większą możliwość obrotu wagonami a także szybszy przejazd przez linie kolejowe" - dodał Wyborski.

Poinformował, że spółka udrożniła linie, które są alternatywą do obciążonych szlaków wywozu ładunków w kierunku zachodnim i wschodnim na Śląsku. Wyborski wskazał, że chodzi tu m.in. o linie kolejowe numer 151 Kędzierzyn-Koźle do Chałupek i dalej do granicy z Czechami. "Na tej linii wymieniliśmy i przywróciliśmy do eksploatacji kilkanaście dodatkowych odcinków torów" - powiedział Wyborski.

Reklama
Reklama

Dodał, że przeprowadzona przez PKP PLK inwestycja była konsultowana z przewoźnikami towarowymi. Zaznaczył, że PLK analizują kolejne zgłaszane przez przewoźników i władze samorządowe projekty rozwoju linii. "Pod kątem 2016 r. pracujemy nad listą kilkudziesięciu km torów nie tylko na Górnym Śląsku, które najbardziej dokuczają przewoźnikom i można je szybkimi robotami poprawić" - powiedział Wyborski.

Jak wskazał wiadomo już, że np. potrzeba udrożnić tory do Portu Gliwice, ponieważ wkrótce rozpocznie się tam budowa węzła multimodalnego, z wykorzystaniem m.in. transportu rzecznego. Innym przykładem analizowanego zadania jest projekt władz lokalnych Zduńskiej Woli, w Karsznicach ma powstać terminal kontenerowy i przeładunkowy.

PKP Polskie Linie Kolejowe odpowiadają za zarządzanie siecią linii kolejowych w Polsce, która obecnie liczy ponad 21,5 tys. km, z tego użytkowanych obecnie jest ok. 18,5 tys. km. Spółka odpowiada również za opracowanie i aktualizowanie rozkładu jazdy pociągów w skali całego kraju.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama