"Na początku tego roku spółka podjęła decyzje, żeby z własnych środków zainwestować dodatkowe 100 mln zł na poprawę wszystkich parametrów technicznych linii kolejowych na Śląsku" - powiedział prezes zarządu PKP PLK Andrzej Filip Wojciechowski.
Dodał, że prace remontowe zostały wykonane w "bardzo krótkim czasie". "Wszystkie prace były prowadzone w ciągu dwóch miesięcy, czyli w okresie lipca i sierpnia, a wraz z pracami przygotowawczymi, które wykonane zostały na przełomie maja i czerwca, w sumie wykonaliśmy prace w ciągu trzech miesięcy" - podkreślił prezes PKP PLK.
Łącznie - za 100 mln zł - PKP PLK zrealizowały 20 zadań, w tym remont prawie 100 km torów, z tego 29 odcinków linii kolejowych zostało przywróconych do funkcjonowania, wymieniono 27 rozjazdów, 60 tys. podkładów. "Średni czas jazdy pociągów na części odcinków dzięki remontom ma wzrosnąć z 20-30 km/h obecnie, do 40-60 km/h " - dodał Wojciechowski.
Członek zarządu i dyrektor ds. utrzymania infrastruktury PKP PLK Piotr Wyborski zaznaczył, że zwiększenie przepustowości linii kolejowych wynika z wyremontowania i uruchomienia dodatkowych torów. "Tory dodatkowe umożliwiają przewoźnikom wystawienie większej liczby pociągów i większą możliwość obrotu wagonami a także szybszy przejazd przez linie kolejowe" - dodał Wyborski.
Poinformował, że spółka udrożniła linie, które są alternatywą do obciążonych szlaków wywozu ładunków w kierunku zachodnim i wschodnim na Śląsku. Wyborski wskazał, że chodzi tu m.in. o linie kolejowe numer 151 Kędzierzyn-Koźle do Chałupek i dalej do granicy z Czechami. "Na tej linii wymieniliśmy i przywróciliśmy do eksploatacji kilkanaście dodatkowych odcinków torów" - powiedział Wyborski.