Krocie na reklamę aut

Koszty reklamy przypadające na jednego sprzedanego Bentleya sięgają 40 tys. zł. W przypadku Volkswagena to zaledwie 2,4 tys. zł.

Publikacja: 27.09.2015 22:00

Krocie na reklamę aut

Foto: Bloomberg

Branża motoryzacyjna zwiększyła w tym roku budżety reklamowe. Według Kantar Media zamówione w pierwszej połowie roku reklamy samochodów warte były ponad 934 mln zł. To o blisko 55 mln zł więcej niż w pierwszych sześciu miesiącach przed rokiem. Zdaniem analityków domu mediowego Value Media w 2016 roku utrzyma się dwucyfrowy wzrost wydatków.

Koszty reklamy przypadające na jedno zarejestrowane auto nierzadko sięgają kilkunastu tys. złotych. Według Value Media Audi wydawało na każdy egzemplarz prawie 13 tys. zł. Rekordzistą okazał się Bentley, gdzie reklama sprzedanego samochodu pochłaniała 40 tys. zł. Z kolei niecałe 4,6 tys. zł kosztowała reklama każdej sprzedanej skody.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne