Reklama

„NaszEauto” na hamulcu. Co dalej z rządowym programem?

Choć na dopłaty do elektryków złożone zostały wnioski warte ponad 120 mln zł, nie wypłacono jeszcze ani złotówki. 90 proc. wniosków wraca do poprawy. Na pieniądze trzeba czekać cztery miesiące.

Publikacja: 21.05.2025 04:32

Choć na dopłaty do elektryków złożone zostały wnioski warte ponad 120 mln zł, nie wypłacono jeszcze

Choć na dopłaty do elektryków złożone zostały wnioski warte ponad 120 mln zł, nie wypłacono jeszcze ani złotówki

Foto: Adobe Stock

Szybko rośnie liczba chętnych na dopłaty do elektrycznych samochodów. Z danych Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) wynika, że do połowy maja 2025 r. wnioski o łącznej wartości 43,16 mln zł (z bonusem dochodowym i za złomowanie starego pojazdu) dla dofinansowania zakupu elektryka złożyło 1538 osób. To wnioski (dane nie uwzględniają tych wycofanych) składane przez osoby fizyczne, a także te posiadające kartę dużej rodziny lub prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. Jeszcze większe powodzenie ma leasing lub wynajem tego rodzaju aut, gdzie wniosków wartych razem 77,59 mln zł uzbierało się 2646. Ale choć rządowy program „NaszEauto” z budżetem przeszło 1,6 mld zł uruchomiony został na początku lutego bieżącego roku, żadna z osób starających się o rządowe wsparcie nie otrzymała jeszcze ani złotówki.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Patronat Rzeczpospolitej
Horizon4Poland’25 – największy matchmaking w Polsce!
Biznes
Nvidia przebija 5 bln dol., USA tną siły w Europie, Francja kontra Big techy
Biznes
Rosjanie nie chcą wypoczywać w Królewcu, boją się wojny i drożyzny
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Między transparentnością a ochroną przed nadużyciami
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama