Reklama
Rozwiń
Reklama

Rząd grzebie naszą technologiczną suwerenność?

Ogłoszony przez Microsoft plan zainwestowania w Polsce 2,8 mld zł w infrastrukturę chmurową, i to parę dni po podobnym „dealu” zawartym z Google’em, może sugerować, że w globalnym wyścigu AI stawiamy na USA, porzucając własne ambicje.

Publikacja: 18.02.2025 04:42

remier Donald Tusk oraz prezydent i wiceprezes Microsoft Corporation Brad Smith w drodze na konferen

remier Donald Tusk oraz prezydent i wiceprezes Microsoft Corporation Brad Smith w drodze na konferencję prasową

Foto: PAP/Leszek Szymański

Najpierw Google, teraz Microsoft – amerykańscy giganci, przy wsparciu polskiego rządu, zainwestują nad Wisłą miliardy złotych w projekty chmurowe. Spotkania premiera Donalda Tuska z Sundarem Pichaiem, szefem Google’a, oraz Bradem Smithem, wiceprezesem Microsoftu, mogą cieszyć, bo pokazują, że jesteśmy atrakcyjną gospodarką, która potrafi przyciągać duże projekty technologiczne. Z drugiej strony w sytuacji, gdy coraz więcej mówi się o suwerenności technologicznej Polski i Europy, stanowią one wyraźny sygnał, że środek ciężkości w Polsce przesuwa się w stronę BigTechów. A ten skręt w stronę gigantów zza oceanu nie wszystkim się podoba.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Niemcy chcą embarga na stal z Rosji. To cios w koncerny oligarchów Kremla
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Awaria sieci Play. Klienci nie mogą wykonywać połączeń
Biznes
Koniec turystycznego biznesu z Rosją. Republiki bałtyckie zamykają granice
Biznes
UE i Chiny łagodzą napięcia handlowe. Szczyt klimatyczny bez udziału USA?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama