Reklama

MON przejmuje kontrolę nad zbrojeniówką

Fabryki broni i produkcja specjalna już pod nadzorem ministra obrony.

Aktualizacja: 24.11.2015 21:59 Publikacja: 24.11.2015 21:00

Zakup leopardów bez planu rozwoju własnych czołgów to przykład braku międzyresortowej koordynacji

Zakup leopardów bez planu rozwoju własnych czołgów to przykład braku międzyresortowej koordynacji

Foto: Fotorzepa, Jak Jakub Ostałowski

– Odpowiednią strukturę umożliwiającą resortowi wykonywanie uprawnień do nadzoru nad przemysłem zbrojeniowym zbuduje do końca roku podsekretarz stanu Bartosz Kownacki odpowiadający w ministerstwie za modernizację armii – zapowiada Bartłomiej Misiewicz, rzecznik MON.

Stanisław Głowacki, wpływowy szef „Solidarności" przemysłu zbrojeniowego, twierdzi, że podporządkowanie sektora na czele z Polską Grupą Zbrojeniową ministrowi obrony to krok w dobrą stronę. – Wreszcie strategiczna branża, ważna dla bezpieczeństwa państwa, przestanie mieć trzech panów, z których dotąd tak naprawdę żaden, ani minister obrony, ani szef resortu skarbu, ani minister gospodarki nie poczuwał się do odpowiedzialności za przyszłość firm – mówi Głowacki.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama