Portfel cennych polskich marek wycenianych w 12. już edycji rankingu „Rzeczpospolitej" jest wart 65,6 mld zł, ponad 4 mld zł więcej niż w 2014 r. Wyniki rankingu zostaną ogłoszone podczas poniedziałkowej gali i opublikowane w specjalnym dodatku w „Rzeczpospolitej" 1 grudnia.

Już po raz piąty podczas gali rankingu ogłosimy też wyniki konkursu „Młoda marka sukcesu", w którym promujmy dynamiczne rodzime brandy.

Zwycięzcę konkursu wybrała w głosowaniu Rada Polskich Marek, którą tworzą top menedżerowie firm właścicieli cennych krajowych marek, ze Zbigniewem Jagiełłą, prezesem PKO Banku Polskiego, na czele. Bank jest fundatorem głównej nagrody dla zdobywcy tytułu Młoda Marka Sukcesu – kampanii reklamowej o wartości 400 tys.

– Poprzez konkurs „Młoda marka sukcesu" bank wpiera młode firmy, które dzięki trafionym pomysłom na biznes i skutecznym strategiom rozwoju kreują marki, notując przy tym korzystne wyniki finansowe. Jesteśmy przekonani, że dalszy wzrost rozpoznawalności pomoże im w rozwijaniu działalności, budowaniu lojalności oraz zaufania klientów – podkreśla Marta Konopka, dyrektor biura zarządzania marką w PKO BP. Jak dodaje, zaangażowanie banku w promocję młodych polskich marek jest potwierdzeniem wiary, że rozwój kapitału społecznego przedkłada się na zdolność do budowania nowoczesnej gospodarki. – Wspieramy inicjatywy promujące naukę, popularyzujące zdobywanie wiedzy i pobudzanie kreatywności. Jesteśmy otwarci na osoby młode, zdolne i ambitne. Angażujemy się też w projekty inicjowane przez organizacje studenckie i uczelnie – zaznacza Konopka.

Zwraca uwagę, że firmy będące laureatami konkursu „Młoda marka sukcesu" systematycznie pracowały nad produktami i budowały wizerunek, który z czasem przełożył się na wzrost wartości ich marek. – Dobra marka zawsze znajdzie miejsce na rynku. Kluczem jest pomysł, produkt i konsekwencja w działaniu. Młode marki udowadniają, że na racjonalnie zaplanowany biznes każdy czas jest dobry – twierdzi dyrektor biura zarządzania marką w PKO BP