Przedsiębiorcy nie skąpią na droższe samochody

Zakupy firm stały się głównym motorem tegorocznego wzrostu sprzedaży samochodów.

Aktualizacja: 30.12.2015 22:14 Publikacja: 30.12.2015 21:00

Volkswagen Passat jest jednym z ulubionym aut polskich menedżerów. Nie zaszkodziła mu nawet afera ze

Volkswagen Passat jest jednym z ulubionym aut polskich menedżerów. Nie zaszkodziła mu nawet afera ze spalinami

Foto: materiały prasowe

Listopad zakończył się wynikiem przeszło 35,3 tys. zarejestrowanych nowych samochodów osobowych i dostawczych, o jedną czwartą lepszym niż w tym samym miesiącu przed rokiem. Ale wzrostowy trend sprzedaży ciągnie się nieprzerwanie już od ośmiu miesięcy. Jak podaje Instytut Samar, sprzedaż nowych aut w ciągu pierwszych jedenastu miesięcy wzrosła o 7,7 proc. w ujęciu rocznym i przekroczyła 364,5 tys. sztuk.

W czwartym kwartale przewagę firm w strukturze kupujących widać jeszcze lepiej niż na początku roku. Jeśli natomiast wziąć pod uwagę, że w statystykach rejestracji spółki cywilne i osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą klasyfikowane są po stronie klientów indywidualnych, to rzeczywisty udział tych ostatnich w całości sprzedawanych nowych samochodów stopniał do zaledwie jednej piątej.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!