Ford otwiera w Polsce salony aut dostawczych

Ford ma otwierać w Polsce salony wyspecjalizowane w sprzedaży samochodów dostawczych.

Aktualizacja: 02.01.2016 13:00 Publikacja: 02.01.2016 12:42

Ford otwiera w Polsce salony aut dostawczych

Foto: Bloomberg

Pierwszy taki salon powstał już w Sosnowcu. Uruchomiła go Grupa PGD – jeden z największych dealerów na polskim rynku samochodów osobowych. Wprowadzany w całej Europie program Transit Centrum przewiduje powstawanie takich samodzielnych salonów aut dostawczych, jako placówek dedykowanych klientom z rynku biznesowego. Z uwagi na szerokość gamy dostawczych aut Forda – dużą liczbę modeli, wersji i opcji wyposażeniowych, wyspecjalizowane centra mają najbardziej wszechstronnie odpowiadać na wymagania klientów.

- Historia Grupy PGD zaczęła się właśnie od Forda, więc jest to dla nas autoryzacja szczególna, bo związana z nowym jakościowo projektem Ford Europe – podkreśla Grzegorz Hankus, prezes Grupy PGD. W Transit Centrum w Sosnowcu eksponowane są modele aut dostawczych Forda, a także propozycje specjalistycznych zabudów. Na miejscu jest także serwis.

W ciągu pierwszych jedenastu miesięcy 2015 roku Ford był na polskim rynku trzecią pod względem popularności marką w rejestracjach nowych samochodów dostawczych. Według Instytutu Samar, od stycznia sprzedano 5157 pojazdów dostawczych marki, o prawie 24 proc. więcej niż w tym samym czasie rok wcześniej. Rynkowy udział Forda po listopadzie wynosił 10,5 proc.

Samochody dostawcze cieszyły się w 2015 roku dużym powodzeniem. Samar podaje, że tylko w listopadzie zarejestrowano prawie 5,2 tys. tego typu pojazdów, o przeszło jedna trzecia więcej niż w listopadzie 2014 roku. W okresie od stycznia do listopada rejestracje sięgnęły 49,2 tys. aut, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem 2014 o 17,5 proc.

Liderem polskiego rynku dostawczaków jest Fiat. W ciągu 11 miesięcy 2015 roku zakupiono prawie 10,6 tys. samochodów tej marki, o 11 proc. więcej niż rok wcześniej. Udział Fiata w polskim rynku przekracza jedną piątą. Na drugim miejscu znajduje się Renault z udziałem 15,5-procentowym, na trzecim Ford, a na kolejnych Peugeot oraz Volkswagen. Najczęściej kupowanym samochodem dostawczym w Polsce w 2015 roku był Fiat Ducato, a następnie Renault Master.

Także na rynku europejskim auta dostawcze sprzedają się coraz lepiej. Według organizacji europejskich producentów ACEA, od stycznia do listopada 2015 roku w krajach Unii Europejskiej sprzedano przeszło 1,55 mln samochodów dostawczych o masie do 3,5 tony, o 11,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Największe wzrosty notował rynek Hiszpański (o 37,5 proc. w ujęciu rok do roku), Brytyjski (15,7 proc.) oraz włoski (10,9 proc.).

Biznes
Trump rozmawia z Putinem. Nowy pakt UE–Wielka Brytania
Biznes
Król jest tylko jeden. Ten czołg dominuje w Europie
Biznes
Umowa na czołgi K2 w końcu na finiszu. UE wymierza cios Ukrainie
Biznes
Czołgi K2 wreszcie na finiszu. Miało być szybko, wyszło jak zwykle
Biznes
Kłopoty producenta leku Ozempic. Prezes rezygnuje ze stanowiska