Na ich realizację zarezerwowano w budżecie miasta ponad 200 mln zł.
"Wśród inwestycji, które rozpoczną się w 2016 roku, znajduje się m.in. ul. Nowowęglowa II. Połączy ona ul. Wierzbową z Kopcińskiego i doprowadzi transport samochodowy do Dworca Łódź Fabryczna. To zupełnie nowa droga poprowadzona w świetle starych torów kolejowych i jednocześnie jedna z największych inwestycji. Poza tym będziemy kontynuować prace w układzie dróg w okolicach Dworca Fabrycznego, m.in. na Składowej i Knychalskiego" - powiedział rzecznik łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu Piotr Grabowski.
Zdaniem Grabowskiego, w 2015 roku łodzianie powinni odczuć wyraźną poprawę w poruszaniu się po mieście. "Niektóre inwestycje kończymy, a te, które chcemy zrealizować, np. przebicie ul. Wierzbowej do ul. Tuwima, a także ulice Nowotargowa i Nowowęglowa zdecydowanie poprawią komunikację w mieście. Poza tym korki powinny rozładować się w okolicach stadionu Widzewa, gdzie przebudowane zostaną Widzewska, Józefa, Sępia i Tunelowa" - zaznaczył.
Wiele projektów drogowych rozpocznie się dopiero w drugiej połowie 2016 r. Ich rezultaty - zdaniem rzecznika ZDiT - będą odczuwalne dopiero w ciągu kolejnych dwóch lat; wtedy także należy liczyć się z nasileniem prac utrudniających komunikację w mieście.
Plany ZDiT zakładają modernizację m.in. Ronda Sybiraków oraz przebudowę odcinka ul. Rokicińskiej, która stanowi dojazd do autostrady A1, a obecnie nie jest przystosowana do tak dużego ruchu.