SUV Santa Fe Sport z Alabamy

Hyundai Motor ogłosił, że na początku lata rozpocznie w swej fabryce w Montgomery w Alabamie produkcję swego auta Santa Fe Sport, aby zwiększyć podaż w szybko rosnącym segmencie krzyżówek sportowo-użytkowych na rynku amerykańskim

Aktualizacja: 09.01.2016 09:23 Publikacja: 09.01.2016 08:49

SUV Santa Fe Sport z Alabamy

Foto: spółka

Koreańczycy podali o tym w czasie, gdy odczuwają zastój sprzedaży swych limuzyn m.in. Sonata, bo tanie paliwa zwiększyły popularność pojazdów sportowo-użytkowych i furgonetek.

Santa Fe Sport jest 5-osobową krzyżówką, jednym z trzech modeli produkowanych w tej fabryce, obok limuzyn Sonata i Elantra. Dwie linie produkcyjne uzupełnią ofertę obok modelu powstającego w fabryce Kia Motors w Georgii, gdzie powstają SUV Sorento i limuzyna Optima. Santa Fe Sport zastąpi prawdopodobnie Sonatę, bo popyt na to ostatnie auto nie jest duży — uważa analityk w NH Investment & Securities, Cho Soo-hong.

Hyundai zamierza wyprodukować w Alabamie od czerwca do grudnia ok. 30 tys. SUV Santa Fe Sport. Kia spodziewa się wyprodukować w tym roku 105 tys. samochodów tego segmentu wobec 114 tys. z 2014 r.

Założenia produkcyjne dla Sonaty, Elantry i Santa Fe Sport zostaną ustalone w najbliższych miesiącach, a moce produkcyjne w Alabamie zostaną utrzymane na poziomie 400 tys. sztuk rocznie.

Pojazdy krzyżówkowe odebrały limuzynom udział rynkowy w Stanach, bo bardziej zwracają uwagę, są praktyczniejsze w użytku i lepiej prowadzi się je. Powstają na płytach podłogowych samochodów osobowych, podczas gdy pojazdy sportowo-użytkowe na podwoziach furgonetek. Santa Fe Sport należy do kategorii najszybciej rosnącej w Stanach.

- Nowa produkcja pozwoli nam pokryć rosnący popyt na jeden z naszych najbardziej popularnych wyrobów — stwierdził prezes Hyundaia na Amerykę Płn., David Zuchowski.

Większy Santa Fe zabierający do 7 podróżnych w trzech rzędach foteli będzie nadal produkowany w Korei. W ubiegłym roku jo sprzedaż wzrosła o 19 proc. do 31 701, a mniejszych ograniczyła się do wzrostu o 6 proc. do 86 433, bo zabrakło mocy produkcyjnych.

Biznes
Będą cła na nawozy z Rosji i Białorusi. Grupa Azoty częściowo zadowolona
Biznes
Cyfrowy Polsat w I kw. 2025: rachunki rosły wolniej. Telewizja rozkwitła
Biznes
Dług publiczny bije rekordy. Rosja kusi Trumpa surowcami krytycznymi
Biznes
Cyfrowa ochrona dziurawa jak sito. Gdzie jest najgorzej?
Biznes
Zygmunt Solorz przegrywa ze swoimi dziećmi. Chodzi o majątek. Co to oznacza?