Polskie spółki z branży IT bez kompleksów wychodzą za granicę. Mowa tu nie tylko o takich gigantach jak grupa Asseco, ale również o mniejszych podmiotach. Ambitne plany ma m.in. firma Unified Factory. W 2015 r. podpisała ponad 130 kontraktów wdrożeniowych w kilku krajach (Niemcy, Czechy, Szwajcaria, Iran i Chiny). W tym roku chce rozszerzyć działalność m.in. na Hiszpanię, Portugalię, Finlandię, Belgię, Norwegię, Francję oraz Wielką Brytanię i pozyskać co najmniej 70 nowych umów.

Unified Factory specjalizuje się w technologiach automatyzujących sprzedaż i obsługę klienta. Podkreśla, że korzysta z najnowszych rozwiązań,w tym z tzw. pamięci asocjacyjnej. Pieniądze na inwestycje pozyskała z niedawnej emisji akcji. 36 nowych akcjonariuszy łącznie objęło nieco ponad 1,2 mln akcji po cenie emisyjnej wynoszącej 5 zł. Zarząd podkreśla, że wśród nowych akcjonariuszy są też renomowane instytucje finansowe.

Realizowana strategia ma zaowocować osiągnięciem 27-proc. rentowności. W 2015 r. przychody wyniosły 34,8 mln zł wobec 14,8 mln zł rok wcześniej. Z kolei zysk netto wzrósł do 2,4 mln zł z 0,9 mln zł. Jednocześnie spółka mocno zwiększyła kapitał własny oraz stan gotówki.