Aktualizacja: 25.02.2016 21:00 Publikacja: 25.02.2016 21:00
Foto: Bloomberg
Powodem jest brak niezależności w badaniu przyczyn wypadków kolejowych. Komisja Europejska uważa, że polskie prawo nie gwarantuje obiektywnego, a więc niezależnego śledztwa. Państwa członkowskie są zobowiązane do ustanowienia niezależnego organu bezpieczeństwa, niezależnego organu dochodzeniowego badającego wypadki i incydenty oraz określenia wspólnych zasad dla zarządzania, regulacji i nadzoru bezpieczeństwa na kolei. Tymczasem z wyjaśnień Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa wynika, że badająca wypadki Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych ma działać niezależnie, natomiast ministerstwo jedynie obsługuje ją organizacyjnie i nie może wpływać na prowadzone postępowania.
W najbliższych latach liderzy polskiego przemysłu zbrojeniowego bardzo dynamicznie się rozwiną i będą naprawdę z...
Usługa polega na dopasowaniu inwestycji klienta – lub zbudowaniu portfela od podstaw – do indywidualnej rekomendacji przygotowanej na podstawie jego z celów, sytuacji finansowej, wiedzy o rynku, doświadczenia, podejścia do ryzyka i tolerancji ewentualnych strat.
Rosjanie wciąż rozbudowują swój arsenał atomowy – i najwyraźniej pomagają im w tym firmy z Unii Europejskiej. Ja...
Największy polski producent gier w pierwszym kwartale zarobił 86 mln zł. Teraz wszyscy czekają na czwartą część...
Firmy zbrojeniowe Europy pilnie szukają ludzi do pracy w związku z planami zwiększania zdolności obronnych UE. A...
Phishing, ataki DDoS i złośliwe oprogramowanie to stali bywalcy raportów dotyczących zagrożeń w sieci. Od lat są najczęściej wykorzystywanymi przez cyberprzestępców metodami, ale to nie znaczy, że sposób ich działania się nie zmienia.
Objęty sankcjami Zachodu oligarcha, który od lat mieszka za granicą i tam ma zarejestrowane spółki, przenosi do...
Gdzie zdobyć wiedzę, która pomoże w zdobyciu patentu motorowodnego?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas