Polska Grupa Zbrojeniowa szykuje się do uczestnictwa w wielkim projekcie unowocześniania armii

Polska Grupa Zbrojeniowa, największy krajowy koncern obronny, skupiający kluczowe fabryki broni, szykuje się do uczestnictwa w wielkim projekcie unowocześniania armii. Do 2022 roku państwo wyda na ten cel 130 mld zł.

Aktualizacja: 26.02.2016 09:22 Publikacja: 25.02.2016 21:00

Plan jest ambitny i ma poparcie rządu: państwowe spółki przemysłowego potencjału obronnego, jeśli mają wystarczające kompetencje w określonych specjalnościach, powinny być wiodącymi wykonawcami wskazanych przez armię i MON strategicznych programów zbrojeniowych. Tam zaś, gdzie rodzimi producenci nie dysponują potrzebnymi zdolnościami, model kooperacyjnej współpracy, także z partnerami zagranicznymi, ma sprzyjać pozyskiwaniu przez polskie zakłady brakujących technologii i umiejętności.

O szczegółach i mechanizmach gospodarczych przedsięwzięć, ściśle związanych z bezpieczeństwem państwa, dyskutowali w siedzibie Zakładów Mechanicznych Tarnów, producenta broni maszynowej i systemów artyleryjskich, przedstawiciele MON, menedżerowie PGZ, prezesi firm zbrojeniowych, eksperci i włodarze Tarnowa. Debatę „Rola Polskiej Grupy Zbrojeniowej w programie modernizacji polskich Sił Zbrojnych" prowadził Marcin Piasecki, redaktor „Rzeczpospolitej".

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Liechtenstein pułapką na oligarchów. Uciekli ludzie, którym powierzyli majątki
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Biznes
Ile wojna handlowa Donalda Trumpa kosztuje firmy na całym świecie?
Biznes
Cła Trumpa nielegalne? Cyfrowa suwerenność Europy i plan ratunkowy Niemiec
Biznes
Drugi kwartał w CD Projekcie powinien być całkiem dobry
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Materiał Promocyjny
Demografia i niepewność regulacyjna to niejedyne wyzwania dla handlu
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont