Największym operatorom w Polsce nie opłaca się już walka na upusty o kilkaset złotych za samo przeniesienie numeru od konkurencji „ot tak”. Próbują konkurować pakietami usług. Ale i tu wzrost stopniowo hamuje. Przynajmniej u pionierów.

W I kw. br. Orange Polska zdobył 14 tys. klientów pakietu Love. Grupa Cyfrowy Polsat na koniec marca miała 2,46 mln klientów pakietów, tyle co rok temu. T-Mobile zapewnia, że to dla pakietu Magenta Dom użytkownicy przenoszą do niego numery.

P4, właściciel Play i UPC, zaczyna rozgrywać ten element strategii. W najnowszej kampanii podkreśla cenę 35 zł za „internet światłowodowy”, 65 zł za dwa abonamenty po rabatach za przeniesione numery komórkowe i 45 zł miesięcznie za telewizję.

Padają opinie, że oferta jest agresywna, ale T-Mobile tak nie uważa. Wylicza, że przenoszący numer zapłaci o około 25 zł miesięcznie mniej (przez dwa lata) za pakiet: światłowód 900 Mb/s, 130 kanałów telewizji, abonament z internetem bez limitu i – podobnie jak w Play – możliwość zmiany serwisu streamingowego.