Ubezpieczyciel zapowiada, że wymieni wszystkie samochody swoich mobilnych rzeczoznawców na auta hybrydowe, aby zredukować emisję spalin do atmosfery o ponad jedną trzecią. Ma to być najnowocześniejsza i najbardziej przyjazna dla środowiska flota samochodów używanych przez rzeczoznawców ubezpieczeniowych w Polsce.
- Ergo Hestia utożsamiana jest z innowacyjnymi rozwiązaniami, a to ze względu na skalę będzie mieć zauważalny wpływ na ochronę środowiska naturalnego – powiedział Mirosław Krzewiński, zastępca dyrektora Biura Likwidacji Szkód w Ergo Hestii. - Hestia jest naszym partnerem od kilkunastu lat, a wprowadzenie samochodów hybrydowych do floty otwiera nowy rozdział współpracy i wpisuje się w trend rynkowy – dodał Mirosław Sochacki, corporate sales manager w Toyota Motor Poland.
Firmy coraz częściej sięgają samochody hybrydowe nie tylko ze względów ekologicznych, ale także z uwagi na niższe łączne koszty eksploatacji. Rzeczoznawcy Ergo Hestii przejeżdżają każdego roku 6 milionów kilometrów.
Auris to najpopularniejszy hybrydowy model Toyoty w Polsce i w Europie. Korzysta z tego samego napędu co obecny na rynku Prius. Silnik spalinowy o pojemności 1,8 litra i mocy 99 KM współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 82 KM, a rozpędzenie samochodu od zera do „setki" zajmuje mu niespełna 11 sekund.
Na początku tygodnia Toyota Motor Poland poinformowała, że łączna sprzedaż jej aut hybrydowych na polskim rynku przekroczyła już poziom 10 tys. sztuk. Tylko w ciągu pierwszych dwóch miesięcy 2016 roku zarejestrowano 1,1 tys. hybrydowych toyot. Cały ubiegły rok okazał się pod tym względem o połowę lepszy od poprzedniego, a w ciągu ostatnich pięciu lat roczna sprzedaż hybryd japońskiego producenta podskoczyła 20-krotnie.