Reklama

Nowe zasady zwalczania greenwashingu

Firmy i organizacje członkowskie należące do Rady Reklamy zobowiązały się do przestrzegania nowych zasad i niestosowania greenwashingu.

Publikacja: 14.02.2023 03:00

Nowe zasady zwalczania greenwashingu

Foto: Adobe Stock

Rada Reklamy przyjęła nowe zapisy kodeksu etyki reklamy dotyczące reklamy środowiskowej. Na ich podstawie zarówno firmy, jak i zwykli konsumenci mogą składać skargi na reklamy, w których stosowany jest greenwashing.

– Nasza decyzja o wypracowaniu nowych wytycznych dotyczących reklamy środowiskowej związana była z działaniami podejmowanymi w tym obszarze w UE, szczególnie przez organizację European Advertising Standards Alliance (EASA), której Rada Reklamy jest członkiem. Również obserwacja naszego rynku i sposobu, w jaki reklamodawcy używają treści dotyczących troski o środowisko w swoich komunikatach reklamowych, sprawiła, że dostrzegliśmy konieczność wprowadzenia nowych samoregulacji w tym zakresie – mówi Lucyna Pruska z Rady Reklamy.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Nvidia z rekordowymi wynikami, ale akcje spadają przez niepewność w Chinach
Biznes
Rada Gabinetowa, kryzys w AGD i ostrzeżenie branży motoryzacyjnej dla Brukseli
Biznes
Prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie kolejne ustawy
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Kamera rozpozna narodowość i rasę. Totalna inwigilacja w Rosji
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama