Reklama

Nowe zasady zwalczania greenwashingu

Firmy i organizacje członkowskie należące do Rady Reklamy zobowiązały się do przestrzegania nowych zasad i niestosowania greenwashingu.

Publikacja: 14.02.2023 03:00

Nowe zasady zwalczania greenwashingu

Foto: Adobe Stock

Rada Reklamy przyjęła nowe zapisy kodeksu etyki reklamy dotyczące reklamy środowiskowej. Na ich podstawie zarówno firmy, jak i zwykli konsumenci mogą składać skargi na reklamy, w których stosowany jest greenwashing.

– Nasza decyzja o wypracowaniu nowych wytycznych dotyczących reklamy środowiskowej związana była z działaniami podejmowanymi w tym obszarze w UE, szczególnie przez organizację European Advertising Standards Alliance (EASA), której Rada Reklamy jest członkiem. Również obserwacja naszego rynku i sposobu, w jaki reklamodawcy używają treści dotyczących troski o środowisko w swoich komunikatach reklamowych, sprawiła, że dostrzegliśmy konieczność wprowadzenia nowych samoregulacji w tym zakresie – mówi Lucyna Pruska z Rady Reklamy.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Jak napędzić rozwój małych i średnich firm
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Coś eksplodowało w zakładach zbrojeniowych na Uralu. Fala uderzeniowa i chmura w kształcie grzyba
Materiał Promocyjny
Trzy dekady budowy niemiecko-polskiej współpracy
Biznes
Orange Polska zaskoczył siłą IT i smartfonów. Ale to hurt ma przynieść prawdziwe zyski
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Zmiana w unijnym programie SAFE? Porozumienie USA–Indie i spór UE z Chinami
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama