Aplikacja jest używana w biurach na całym świecie. Służy do wymiany informacji, czatów między pracownikami i stała się szczególnie kluczowa w dobie powszechnej pracy zdalnej.

Awaria nastąpiła kilka godzin po podobnych problemach technicznych w firmie Microsoft. Według serwisu śledzącego Down Detector, awaria w Slack rozpoczęła się tuż przed 15:30. Pokazało to wiele raportów alarmowych od dotkniętych awarią użytkowników z całego świata.

Sam Slack nie poinformował o awarii co wywołało frustracje użytkowników. Na Twitterze pojawiły się wpisy ostrzegające o awarii i wzywając firmę do poinformowania o statusie napraw i oczywiście o tym, kiedy usługa zostanie przywrócona.

Tym bardziej, że pierwsze problemy z działaniem aplikacji zaczęły się kilka godzin przed awarią. Były problemy z aktualizacja listy wątków o nowe wiadomości, które jeszcze nie zostały wyświetlone, przez co użytkownicy nie są świadomi ostatnich zmian. Na chwile pomagało odświeżenie strony, ale tak naprawdę użytkownicy wciąż zgłaszali usterki.

Slack ma na całym świecie około 20 mln użytkowników dziennie. Jest główną biurową platforma komunikacyjną w takich koncernach jak IBM, Amazon, PayPal czy Airbnb.