Reklama

PayPal pomaga w ekspansji

Firma uruchomiła specjalną platformę, przez którą polskie firmy mogą prowadzić sprzedaż zagraniczną.

Publikacja: 24.05.2016 13:02

Firma uruchomiła specjalną platformę, przez którą polskie firmy mogą prowadzić sprzedaż zagraniczną.

Firma uruchomiła specjalną platformę, przez którą polskie firmy mogą prowadzić sprzedaż zagraniczną.

Foto: Bloomberg

Coraz więcej firm chce wspierać zagraniczną ekspansję polskich przedsiębiorstw. Niedawno usługę w ramach której można prowadzić sprzedaż m.in. w Niemczech czy Wielkiej Brytanii dla polskich firm uruchomił Amazon, teraz z podobnym projektem startuje PayPal. To PassPort, Polska jest 10 krajem gdzie firma rozpoczyna taki projekt, a działa na ponad 200.

Firma podaje, że mając na uwadze potencjał eksportowy drzemiący w naszej gospodarce, należy spodziewać się prawdziwej rewolucji w rodzimym sektorze e-commerce. Szacowana wartość polskiego rynku e-commerce wynosi już teraz 7,5 mld euro, 12 proc. polskich przedsiębiorstw sprzedaje online. Blisko 1/5 z nich (16 proc.) sprzedaje online swoje produkty za granicę, do pozostałych krajów Unii Europejskiej oraz reszty świata.

PayPal podaje, że lokalne firmy otwierające swoją działalność na handel transgraniczny, często obawiają się dodatkowych komplikacji, takich jak np. obsługa logistyczna. Ten obszar uznawany jest za barierę przez 27 proc. przebadanych firm sprzedających online w Polsce. Równocześnie, problemy z płatnościami są istotną przeszkodą dla 17 proc. polskich przedsiębiorców.

- Wierzymy w potegę potencjału handlu transgranicznego – nawet wśród bardzo małych firm i start-upów – mówi Matt Komorowski, dyrektor zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej.

- Te firmy wiedzą, że wejście na globalne rynki może gwałtownie zwiększyć ich sprzedaż, ale jednocześnie wiele z nich nie wie od czego zacząć. Właśnie dlatego stworzyliśmy polską wersję PayPal PassPort – całkowicie darmowej i łatwo dostępnej platformy internetowej, która dostarcza polskim sprzedawcom niezbędnych informacji oraz narzędzi wspierających wejście na zagraniczne (nawet najbardziej egzotyczne) rynki – dodaje.

Reklama
Reklama

PayPal PassPort jest platformą dla polskich przedsiębiorstw, która udostępnia informacje na temat sprzedaży produktów i usług za granicą. Zawiera przy tym narzędzia takie jak interaktywny kalkulator, kontakty do właściwych, lokalnych organizacji kupieckich, informacje odnośnie kosztów wysyłki do wybranych krajów, trendy, kalendarze świąt, najlepsze praktyki na wybranych rykach, a także dane z raportów. Informacje przekazane są w przystępnej formie i w języku polskim. Platforma jest dostępna dla wszystkich - nie trzeba być klientem PayPal, by z niej skorzystać.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama