Coraz więcej firm chce wspierać zagraniczną ekspansję polskich przedsiębiorstw. Niedawno usługę w ramach której można prowadzić sprzedaż m.in. w Niemczech czy Wielkiej Brytanii dla polskich firm uruchomił Amazon, teraz z podobnym projektem startuje PayPal. To PassPort, Polska jest 10 krajem gdzie firma rozpoczyna taki projekt, a działa na ponad 200.
Firma podaje, że mając na uwadze potencjał eksportowy drzemiący w naszej gospodarce, należy spodziewać się prawdziwej rewolucji w rodzimym sektorze e-commerce. Szacowana wartość polskiego rynku e-commerce wynosi już teraz 7,5 mld euro, 12 proc. polskich przedsiębiorstw sprzedaje online. Blisko 1/5 z nich (16 proc.) sprzedaje online swoje produkty za granicę, do pozostałych krajów Unii Europejskiej oraz reszty świata.
PayPal podaje, że lokalne firmy otwierające swoją działalność na handel transgraniczny, często obawiają się dodatkowych komplikacji, takich jak np. obsługa logistyczna. Ten obszar uznawany jest za barierę przez 27 proc. przebadanych firm sprzedających online w Polsce. Równocześnie, problemy z płatnościami są istotną przeszkodą dla 17 proc. polskich przedsiębiorców.
- Wierzymy w potegę potencjału handlu transgranicznego – nawet wśród bardzo małych firm i start-upów – mówi Matt Komorowski, dyrektor zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej.
- Te firmy wiedzą, że wejście na globalne rynki może gwałtownie zwiększyć ich sprzedaż, ale jednocześnie wiele z nich nie wie od czego zacząć. Właśnie dlatego stworzyliśmy polską wersję PayPal PassPort – całkowicie darmowej i łatwo dostępnej platformy internetowej, która dostarcza polskim sprzedawcom niezbędnych informacji oraz narzędzi wspierających wejście na zagraniczne (nawet najbardziej egzotyczne) rynki – dodaje.