Według obecnych cen akcji, kapitalizacja giełdowa Dassault wynosi 8,9 mld euro, co oznacza, że udział Airbusa jest wart ok. 2 mld euro. Obie firmy nie chcą rozmawiać o tym.
Dyrektor finansowy Grupy Airbusa, Harald Wilhelm powiedział w październiku, że grupa powinna pod koniec 2016 r. sprzedać resztę udziału w Dassault, po zredukowaniu go o połowę w kilku etapach. W ubiegłym roku Airbus zarobił na czysto 748 mln euro na sprzedaży transzy 18,75 proc.
W lutym szef od strategii w Tuluzie, Marwan Lahoud oświadczył, że grupa będzie nadal sprzedawać akcje Dassault wykorzystując warunki na rynku. Ale od początku roku akcje Dassault straciły 15,65 proc., po zyskaniu 8 proc. rok wcześniej.
Sama Dassault Aviation, której większościowym udziałowcem z 56,1 proc. jest Grupa Przemysłowa Marcela Dassault (GIMD), poinformowała w marcu, że nie wyklucza planu odkupienia w tym roku od Airbusa swych akcji w ramach rozstania się z tą grupą.