Wrocławski LiveChat, oferujący komunikator dla biznesu ponad 35 tysiącom firm ze 150 krajów, podał swoje wyniki. Przychody grupy w trzech pierwszych kwartałach bieżącego roku finansowego (zaczął się 1 kwietnia 2021 r.) wyniosły 160,7 mln zł, a zysk netto 88,7 mln zł. To wzrost o odpowiednio 22,7 proc. i 22,1 proc. w skali roku.
W samym trzecim kwartale przychody wrocławskiej grupy wzrosły o 21,4 proc., do 56,1 mln zł, a zysk netto o 12,3 proc., do 29,4 mln zł. Przychody były zgodne z oczekiwaniami analityków, ale zyski okazały się niższe. To zapewne miało wpływ na poniedziałkową przecenę akcji LiveChatu. Taniały nawet o 5 proc.
Zarząd firmy wypowiedział się też w sprawie wpływu wojny w Ukrainie na biznes spółki na wschodzie. Poinformował, że wypracowuje ona tam marginalne przychody.
Negatywnego wpływu wojny na swój biznes nie przewidują też najwięksi krajowi gracze w sektorze IT, czyli Asseco i Comarch.
Ten ostatni podkreśla, że projekty w Rosji i Ukrainie stanowią niewielki udział w globalnym biznesie firmy.