Prezes Enel-Medu: Czas na przejęcia w dużych miastach

Obecnie e-wizyty stanowią około 40 proc. wszystkich wizyt – mówi Jacek Rozwadowski, prezes Enel-Medu.

Publikacja: 06.02.2022 21:00

Prezes Enel-Medu: Czas na przejęcia w dużych miastach

Foto: Adam Tuchliński

Minęło ponad pół roku od emisji akcji, z której Enel-Med pozyskał 80,6 mln zł. Na jakim etapie jest realizacja celów, na które firma zdobyła finansowanie?

Nasza spółka dotychczas rozwijała się organicznie, ale silne trendy konsolidacyjne występujące na rynku prywatnych usług medycznych coraz śmielej każą patrzeć w kierunku akwizycji. Istotną cześć pieniędzy z emisji akcji przeznaczymy na przejęcia, głównie w obszarze stomatologii. Łącząc akwizycję z projektami typu green field planujemy w ciągu dwóch lat podwoić liczbę naszych gabinetów stomatologicznych w całym kraju. Stomatologia zawsze zajmowała szczególne miejsce w naszej spółce, to od niej 30 lat temu wszystko się zaczęło. Muszę przyznać, że bardzo pewnie czujemy się w usługach FFS (fee for service, opłata za usługę – red.) i nie dotyczy to tylko stomatologii. Marka Enel-Sport, wspierana naszym szpitalem ortopedycznym, odniosła sukces – wielu znanych sportowców zawdzięcza nam możliwość kontynuacji kariery. Bardzo dobrze radzimy sobie również na rynku medycyny estetycznej – marka ESTELL ma już mocną pozycję w branży. W planach mamy też rozwój sieci placówek abonamentowych. Bacznie przyglądamy się obecnej sytuacji na rynku B2B, bo firmy są pod coraz większą presją kosztową, a koszty leczenia z roku na rok rosną. Oczekiwania pacjentów są coraz wyższe, my wiemy, jak je zaspokajać, ale musimy mieć na to odpowiednie środki.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Najmniejsze firmy zalegają ze spłatą 5,5 mld zł
Biznes
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Pięć powodów, dlaczego obrona w Izraelu jest skuteczniejsza od tej w Ukrainie
Biznes
Zaczyna się wojna sieci komórkowych o turystów. Orange kusi pakietami we Flex
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Zmarł Leonard Lauder, twórca światowego sukcesu koncernu Estée Lauder