Moim pierwszym gościem będzie Maciej Woźniak, wiceprezes Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa, z którym porozmawiam na temat dostaw gazu skroplonego do Świnoujścia, a także stopniowego wypychania Gazpromu z polskiego rynku gazu.

Za nami pierwsze dwie dostawy gazy skroplonego z Kataru i Norwegii. Który gaz był tańszy?

- Obydwie były bardzo korzystne dla naszego portfela - mówi Maciej Woźniak, podkreślając, że PGNiG nie zamierza poprzestawać na tych dwóch zakupach spotowych.

PGNiG chce być eksporterem gazu - tak na południe, wschód jak i na zachód - do Niemiec.

PGNiG zamierza otworzyć w Londynie biuro zajmujące się zakupami gazowymi. - Wszystkie zawirowania związane z Brexitem nie mają wpływu na handel LNG - podkreślił Maciej Woźniak. paradoksalnie może się to okazać nawet zaleta, ze względu na spadające ceny wynajmu nieruchomości. Handel gazem LNG to handel globalny i obecność lub nieobecność W. Brytanii w UE nie ma znaczenia - podkreśla wiceprezes PGNiG.

PGNiG ma plan na moment kiedy wygaśnie kontrakt jamalski.

Planowana jest budowa nowego gazociągu. PGNiG szuka też nowych źródeł i złóż gazu.

Bartłomiej Kras z Impact Clean Power Technology opowie o przyszłość samochodów elektrycznych. Do 2025 roku rząd chce by po polskich drogach jeździło milion samochodów z takim napędem. Czy taki plan jest realny ? Poruszymy również kwestię technologii przyszłości - czyli Internetu energetycznego.

Milion elektrycznych aut na polskich drogach. Czy termin 2015 jest realny?

Autopromocja
#NowaRp.pl

Znacznie więcej niż wiedza

ZAPRENUMERUJ

Polacy nie są gotowi na małe elektryczne miejskie samochody - uważa Bartłomiej Kras dodając, że być może pojazdy autonomiczne zmienią sytuację.

Na razie jednak Polacy wola duże, rodzinne samochody. Być może przyszłością samochodów miejskich o napędzie elektrycznym będą wypożyczalnie miejskich pojazdów.

PKN Orlen myśli o instalacji na swoich stacjach miejsc do ładowania pojazdów elektrycznych. - To nieuniknione - podkreśla Kras i dodaje, że koncerny paliwowe czeka ogromna rewolucja. - Ta rewolucje jest tuż za rogiem - mówi Bartłomiej Kras.

Bartłomiej Kras podkreśla, że jeśli na polskich drogach ma się pojawić milion aut elektrycznych potrzebne są dotacje rządowe. Jego zdaniem zadecydowanie bardziej realny jest plan tysiąca elektrycznych autobusów na polskich drogach - autobusów produkowanych w Polsce.

Moim ostatnim gościem będzie Liliana Anam, z CSR Info. Tematem naszej rozmowy będzie wykorzystanie narzędzi CSR w zarządzaniu kryzysem.

Raport dobrych praktyk polskich firm. Czy to pomaga polskim firmom budowanie dobrego wizerunku?

Polskie firmy coraz bardziej zdają sobie sprawę z odpowiedzialności społecznej.