Reklama

McDonald's w USA zmienia skład produktów na zdrowszy. Tymczasem polski McDonald's...

Gigant fastfood chce być bardziej „fit", więc zmienia skład swoich potraw na nieco zdrowsze. Nie oznacza to jednak, że będą mniej kaloryczne.

Aktualizacja: 05.08.2016 14:58 Publikacja: 05.08.2016 14:37

McDonald's w USA zmienia skład produktów na zdrowszy. Tymczasem polski McDonald's...

Foto: 123rf.com

W poniedziałek 1 sierpnia McDonald's ogłosił w USA, że zmienia skład niektórych swoich wyrobów na zdrowszy. Z popularnych McNuggets mają zniknąć konserwanty, a z bułek zniknie syrop kukurydziany (czyli faktycznie syrop glukozowo-fruktozowy).

- Po co zaciekle bronić swojego stanowiska, jeśli konsument mówi otwarcie, że nie chce, by ten konkretny składnik znajdował się w jego jedzeniu? – mówił otwarcie mediom Mike Andres, prezes McDonald's w USA.

Choć raczej nie zmieni to kaloryczności potraw w McDonald's, to zmiana jest faktycznie na lepsze. Syrop kukurydziany zostanie zastąpiony cukrem, który choć niemal równie niezdrowy, to jednak uznawany jest przez wielu dietetyków za nieco mniej szkodliwy. Syrop glukozowo-fruktozowy pochodzący z kukurydzy może bowiem powodować obniżenie naszej wrażliwości na działanie hormonu odpowiedzialnego za informowanie naszych mózgów o tym, że jesteśmy syci.

W chwili obecnej nie jest wiadome, czy zmiany w USA obejmą inne kraje, w których obecny jest McDonald's. Jednak łatwo można wskazać oddział McDonald's, który nie ma tego problemu. W polskich przybytkach koncernu nie znajdziemy bułek zawierających syrop kukurydziany – zawierają one mąkę, wodę, cukier, olej roślinny a nawet (dozwolone) emulgatory, ale nie syrop glukozowo-fruktozowy. Brak jest nawet informacji czy kiedykolwiek polski McDonald's stosował syrop zamiast cukru w swoich bułkach.

Również kawałki kurczaka nie muszą się zmieniać. Skład (który łatwo znaleźć na stronie sieci) nie zawiera sztucznych konserwantów. Wygląda więc na to, że w Polsce jedliśmy dotychczas troszeczkę zdrowsze fastfoody niż Amerykanie.

Reklama
Reklama

McDonald's zmiany wprowadza po kilku latach ciągłych spadków sprzedaży w USA. Choć marka wciąż jest silna, to jednak boryka się z problemami wynikającymi także z narastającej mody na zdrowe odżywianie. Odbija się to na wynikach sieci i, jak widać, zmusza do kolejnych zmian.

Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Biznes
UE przedłuży życie samochodów spalinowych
Biznes
Elon Musk jest jeszcze bogatszy. Jako pierwszy przekroczył rekordową granicę
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama