Do związania się z innym partnerem doszło w czasie, gdy największą japońska firma samochodowa dużo inwestuje w jazdę automatyczną, wspólne korzystanie z samochodu (car sharing) i inne technologie z zakresu łączności, a potężna w Japonii branża taksówkowa sprzeciwiła się staraniom aplikacji Uber w rozwijaniu się w tym kraju.

Nowa taksówka Toyoty projektowana wspólnie z japońską federacją zrzeszeń taksówkowych będzie łatwiejszą do korzystania przez osoby starsze, rodziny z dziećmi i przez turystów zagranicznych. Na rynku pojawi się w 2017 r.

Toyota współpracuje z organizacją reprezentującą ponad 15 tys. operatorów taksówek w kraju, wykorzysta taksówki tokijskie do gromadzenia i analizowania informacji o natężeniu ruchu, a uzyskane wyniki zastosuje w różnych technologiach, m. in. automatycznej jazdy.

Toyota jest producentem większości taksówek w Japonii. Ma w planach wprowadzenie na rynek koło 2020 r. pojazdu, który będzie mógł sam jeździć po autostradach. W ostatnim roku Toyota zawarła kilka umów partnerskich, również z Uberem, przeznaczyła bilard dolarów na instytut badania sztucznej inteligencji.