Jednym z tematów pierwszego dnia Forum Ekonomicznego w Krynicy-Zdroju był rozwój e-commerce (handlu elektronicznego - red.). Jak zaznaczyła Sylwia Bilska, siłą napędową e-commerce w Polsce są płatności mobilne, których wartość rośnie najszybciej w historii.
Z danych PayU wynika, że w 2015 r. nastąpił w Polsce 108-proc. wzrost tego rodzaju transakcji rok do roku, powiększa się również ich udział w całości handlu elektronicznego. Jeszcze rok temu wynosił on kilka procent, obecnie jest to 13 proc., a np. w serwisie Allegro odnotowany został 20-proc. udział płatności m-commerce (handlu mobilnego - red.) w ogóle sprzedaży elektronicznej.
Mobilnie najchętniej płacimy za zakupy odzieżowe, bilety i opłaty parkingowe. W przypadku tych ostatnich są to małe kwoty, przy których rozwiązania mobilne okazują się nadzwyczaj użyteczne.
Zdaniem dyrektor generalnej PayU Polska handel mobilny swój wzrost generuje głównie poprzez rozwój innowacyjnych rozwiązań, coraz lepszy user experience (doświadczenie użytkownika - red.) i ciągłe ulepszanie ścieżki zakupowej.
"Jest to bardzo szybko rosnący biznes, niemniej 13 proc. udziału w płatnościach online nie gwarantuje pierwszego miejsca w Europie. Numerem jeden jest Wielka Brytania, której udział m-commerce w e-handlu jest na poziomie 30 proc., liderem światowym są z kolei Chiny z udziałem rzędu 50 proc." - zaznaczyła.