Reklama
Rozwiń
Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Wojciech Golusiński: Profilaktyka ratuje nasze życie i portfele

Leczenie chorób nowotworowych jest bardzo kosztowne, może sięgnąć nawet 100 tys. zł. Wczesna profilaktyka pozwala na racjonalizację tych wydatków - mówi prof. Wojciech Golusiński, Prezes Polskiej Grupy Badań Nowotworów Głowy i Szyi.

Aktualizacja: 19.09.2016 15:31 Publikacja: 19.09.2016 14:45

#RZECZoBIZNESIE: Wojciech Golusiński: Profilaktyka ratuje nasze życie i portfele

Foto: Rzeczpospolita

19 września rozpoczyna się Europejski Tydzień Profilaktyki Nowotworów Głowy i Szyi. Warto o tym mówić, ponieważ choroby nowotworowe wciąż należą do jednych z największych wyzwań, z jakimi zmaga się współczesna medycyna. Leczenie onkologiczne do najtańszych nie należy. Lekarze apelują, że istnieje jedno skuteczne lekarstwo, które nie tylko może uratować nam życie, ale również odciążyć nasze portfele –profilaktyka. Niestety, Polacy często o niej zapominają.

- Dzisiaj zarówno w Polsce, jak i na całym świecie mamy problem z tzw. chorobami cywilizacyjnymi, do których należą choroby nowotworowe. Nowotwory głowy i szyi w ostatnich dekadach znacznie rosną i to w różnych grupach wiekowych, szczególnie u ludzi w pełni sprawnych zawodowo poniżej 40 roku życia – mówi prof. Wojciech Golusiński.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Gospodarcza pogoń trwa
Biznes
Spór o przepisy antynikotynowe na szczycie WHO w Genewie
Biznes
Superman #1 z pierwszego nakładu DC najdroższym komiksem w historii
Biznes
Autoportret Fridy Kahlo sprzedany za 55 mln dolarów. To rekord dla dzieła stworzonego przez kobietę
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Biznes
Plan USA dla Ukrainy, AI uderza w copywriterów i impas na COP30
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama