Ma to związek z podsumowaniami roku oraz firmowymi spotkaniami z okazji świąt. Z badań IBRiS na zlecenie Hotelu Narvil wynika, że w tym czasie spotkania dla swoich pracowników organizuje prawie jedna trzecia firm.

Badanie IBRiS „Rynek spotkań biznesowych pod lupą: Kto? Co? I gdzie?" przeprowadzone na próbie 100 mikro oraz 500 małych, średnich i dużych przedsiębiorstw pokazało, że największa grupa firm planujących grudniowe wydarzenia firmowe działa w branży usług (44 proc.), następnie w produkcji przemysłowej (32 proc.) oraz w handlu (25 proc.). Przeszło połowa pracodawców zatrudniających powyżej 250 osób wybiera na miejsce spotkań hotele. O wyborze decyduje cena (80 proc.), jakość kuchni oraz łatwość dojazdu do obiektu (po 48 proc.). Niemal połowa firm planuje takie wydarzenia z wyprzedzeniem od 1 do 3 miesięcy, przeszło jedna piąta robi to pół roku wcześniej. Część przedsiębiorstw decyduje się na organizowanie spotkań kilka razy z rzędu w tym samym miejscu.

- Dlatego tak ważne jest pierwsze wrażenie i ciągłe podnoszenie wysokiego standardu usług. Nasze oferty zawsze są sprofilowane pod danego Klienta, a bezpośredni kontakt pozwala na budowanie trwałych relacji – mówi Grażyna Kowalczyk, dyrektor generalny Hotelu Narvil Conference.

Branża hotelowa wkrótce będzie podliczać zyski z jesiennego sezonu konferencyjnego. Z badania IBRiS wynika, że połowa ankietowanych firm wydaje w trakcie jesiennego szczytu konferencyjnego do 100 tys. zł. Natomiast łączny jesienny budżet konferencyjny dostępny na rynku szacowany jest nawet na kilkadziesiąt milionów złotych.

Cały 2016 rok polska branża hotelarska zaliczy do udanych. Według Polskiej Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego (IGHP), Polska okazała się drugim po Hiszpanii krajem z najwyższym wzrostem wskaźnika RevPar (średni przychód z jednego pokoju hotelowego) w ciągu pierwszych 8 miesięcy roku. – Na dobry wynik Polski ogromny wpływ miał rozwój infrastruktury podróżniczej w ostatnich latach, dobra sytuacja geopolityczna kraju, atrakcyjna oferta poszczególnych miast, a także coraz większa liczba dobrze zarządzanych hoteli, które potrafią przygotować oczekiwaną przez gości ofertę – podkreślił Ireneusz Węgłowski, prezes IGHP.