Mimo wakacyjnego okresu, w którym ruszył nabór praktyk, do listy zgłoszono blisko 300 inicjatyw. Polskie firmy są więc bardzo aktywne w tym zakresie. To bardzo różnorodne działania, obejmujące wiele grup docelowych: uczniów, społeczności lokalne, pracowników, dostawców; z pewnością potrzebne, wypełniające luki wiedzowe, kompetencyjne, odpowiadające na oczekiwania społeczne. Mamy wrażenie, że firmy czują się odpowiedzialne za „organizowanie” wiedzy w dziedzinie, w której działają, za jej selekcję i atrakcyjne podanie.
Z drugiej strony pojawia się jednak pytanie: jak edukować nie narażając się na zarzuty odwracania uwagi interesariuszy od tematów faktycznie istotnych w kontekście działalności biznesowej danej organizacji? Prowadzenia działań wyłącznie w celu „ocieplenia” wizerunku? Jaką wartość dodaną wnoszą działania edukacyjne biznesu? Jaka jest ich skuteczność? Czy i jak biznes powinien je prowadzić? Czy służą dobrze też samemu biznesowi? Jego zyskowności?
Na te i wiele innych pytań poszukają odpowiedzi zaproszeni goście:
prof. Witold Orłowski – ekonomista oraz rektor uczelni wyższej – w roli głównego komentatora. Pan Profesor nie tylko zostanie poproszony o komentarz do wyników Listy, ale także o podzielenie się swoim doświadczeniem, z racji pełnionej funkcji – rektora Akademii Finansów i Biznesu Vistula
O komentarz poprosimy także:
Katarzynę Balashov, dyrektor komunikacji korporacyjnej IKEA Polska
Jacqueline Kacprzak, radcę ministra w Ministerstwie Rozwoju