Nowy podział kompetencji w zarządzie Orange Polska

W giełdowym telekomie zapadły dziś decyzje o zmianach organizacyjnych w zarządzie, które będą obowiązywały od 1 stycznia.

Publikacja: 20.12.2016 21:46

Nowy podział kompetencji w zarządzie Orange Polska

Foto: Bloomberg

Mariusza Gaca, do tej pory wiceprezes ds. rynku biznesowego, obejmie nowoutworzone stanowisko wiceprezesa zarządu ds. rynku konsumenckiego. Odpowiadać będzie za trzy obszary. Dwa z nich: sprzedaż i komercyjną digitalizację nadzorowała do tej pory Bożena Leśniewska. Trzeci - marketing B2C, marka i komunikacja marketingowa przejściowo należał do prezesa Jean-Francois Fallachera, po tym, jak spółkę opuścił Michał Paschalis-Jakubowicz.

Bożena Leśniewska zostanie natomiast wiceprezesem ds. rynku biznesowego.

Wcześniej Fallacher mianował Piotra Muszyńskiego wiceprezesem ds. strategii i innowacji, odbierając mu takie obszary jak sieć (przydzielił go dyrektorowi wykonawczemu Piotrowi Jaworskiemu) i IT.

O przyczynach zmian Fallacher mówił w rozmowie z rpkom

.

Jak czytamy w informacji prasowej, zmiany mają na celu "przede wszystkim konsolidację zarządzania w Orange Polska segmentem klientów indywidualnych, poprzez włączenie w kompetencje jednego członka zarządu sprzedaży, marketingu i komunikacji".

"Zarząd jest przekonany, że te zmiany organizacyjne pozwolą wzmocnić oraz uprościć strukturę wewnętrzną oraz pozytywnie wpłyną na realizację strategii w obszarach zarówno rynku detalicznego i biznesowego" - podał telekom.

Firma przypomina, że Gaca w latach 2009-2013 pełnił już funkcję dyrektora wykonawczego w Grupie TP odpowiedzialnego za sprzedaż i obsługę klientów indywidualnych i biznesowych. Był też prezesem PTK Centertel, operatora telefonii komórkowej.

Z kolei Leśniewska w latach 2006-2013 pełniła szereg funkcji wykonawczych w zakresie sprzedaży dla klientów biznesowych, m.in. przeprowadziła integrację struktur organizacyjnych odpowiedzialnych za rynek biznesowy w TP i Centertelu.

Mariusza Gaca, do tej pory wiceprezes ds. rynku biznesowego, obejmie nowoutworzone stanowisko wiceprezesa zarządu ds. rynku konsumenckiego. Odpowiadać będzie za trzy obszary. Dwa z nich: sprzedaż i komercyjną digitalizację nadzorowała do tej pory Bożena Leśniewska. Trzeci - marketing B2C, marka i komunikacja marketingowa przejściowo należał do prezesa Jean-Francois Fallachera, po tym, jak spółkę opuścił Michał Paschalis-Jakubowicz.

Bożena Leśniewska zostanie natomiast wiceprezesem ds. rynku biznesowego.

Biznes
Dodatkowe 26 mld zł na obronność zatwierdzone. Zgoda KE dla Polski
Biznes
Adam Bodnar i Leszek Balcerowicz na konferencji TEP
Biznes
Komputronik pozyskał inwestora. Kurs szybuje
Biznes
Jak obniżyć ceny mieszkań? Cła na nawozy i plan podatkowy Trumpa
Biznes
Będą cła na nawozy z Rosji i Białorusi. Grupa Azoty częściowo zadowolona