Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Liliana Anam: Raportowanie niefinansowe podnosi reputację firmy

To jest ostatni dobry moment, żeby zacząć się przygotowywać do tego raportowania – mówi Liliana Anam, CSR Info.

Publikacja: 10.01.2017 13:15

#RZECZoBIZNESIE: Liliana Anam: Raportowanie niefinansowe podnosi reputację firmy

Foto: tv.rp.pl

Od nowego roku mamy nowe prawo dotyczące raportowania niefinansowego.

- Jest całkiem spora grupa podmiotów, która może zostać objęta tym obowiązkiem. Jeśli średnioroczne zatrudnienie przekracza 500 osób to zbliżamy się do tego obowiązku. Jeśli powodzi się nam tak dobrze, że suma aktywów bilansu przekracza 85 mln zł, lub przychody netto ze sprzedaży przekraczają 170 mln zł to znaczy, że to nas będzie dotyczyło – tłumaczyła gość programu.

W 2018 r. będzie trzeba sporządzić raport za rok, który się zaczyna.

- To co firma będzie musiała uwzględnić, to pisać jak zarabia pieniądze, czyli model biznesowy. Jakie ma kluczowe wskaźniki efektywności związane ze swoją działalnością – mówiła.

Reklama
Reklama

Anam zaznaczyła, że to jest ostatni dobry moment, żeby zacząć się przygotowywać do tego raportowania. - Sugeruję, żeby poświęcić pierwszą połowę roku żeby zdecydować jak mogę wykorzystać ten raport, jakie mogą być jego cele, ale przede wszystkim co moja firma powinna zaraportować – oceniła.

- Nie jest w stanie przygotować tego jedna osoba, będzie potrzebny zespół – dodała.

Zasugerowała, że można sobie zerknąć na stronę globalreporting.org jak firmy międzynarodowe, raportujące od 10-20 lat, sporządzają tego typu raporty.

Wg danych KNF szacuje się, że w Polsce taki raport powinno zrobić ok. 300 podmiotów. - To nie jest duża liczba podmiotów stwierdziła Anam.

Zauważyła, że wiele firm, które nie są objęte tym obowiązkiem, od lat w Polsce raportuje. - Robią to, ponieważ widzą swoje konkretne cele jakie realizują dzięki temu. Podnoszą reputację, mają materiał dla kontrahenta, edukują pracowników. Raport można na wiele sposobów wykorzystać. Natomiast ten raport nie jest weryfikowany – mówiła.

- Użytkowość raportów niefinansowych jest wysoka. Czytają pracownicy, partnerzy biznesowi, otoczenie społeczne, inwestorzy – podsumowała.

Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Biznes
Chiński „szpieg” na kółkach. Czy chińskie samochody są bezpieczne?
Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama