Reklama

Barcelona ograniczy liczbę turystów. Koniec z Airbnb

Nawet odbudowując biznes po pandemii władze Barcelony nie zamierzają stymulować ruchu turystycznego. Burmistrz miasta, Ada Colau uważa, że mieszkańcy będą mogli wynajmować mieszkania jedynie tym, którzy pozostaną w nich nie krócej, niż przynajmniej miesiąc — pisze „El Pais”.

Publikacja: 07.02.2021 17:03

Barcelona ograniczy liczbę turystów. Koniec z Airbnb

Foto: Bloomberg

W ten sposób wyhamowany zostanie najazd „dzikiej" turystyki, a jednocześnie spadną stawki za wynajem dla stałych mieszkańców miasta. A jeśli rzeczywiście dojdzie do zatwierdzenia nowych przepisów, to stolica Katalonii będzie miała najbardziej restrykcyjne pod tym względem przepisy na świecie.

Jeszcze przed pandemią władze Barcelony wprowadziły obowiązek rejestracji turystów i pokojów na wynajem na krótki czas. Nowe licencje przestały być wydawane w 2014 roku. W 2018 roku został tam wprowadzony system kontroli, który weryfikował, czy pokoje są wynajmowane legalnie i surowo karano właścicieli nieruchomości, którzy nie płacili podatków. W sierpniu 2020 miasto wprowadziło zakaz wynajmowania mieszkań na okres krótszy, niż 30 dni. I nowa propozycja będzie po prostu usankcjonowaniem tych zasad na stałe.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Jak napędzić rozwój małych i średnich firm
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama