Elektryk bez akcyzy i z większą amortyzacją

Milion aut na prąd w 2025 r. był dość abstrakcyjnym założeniem rządu. Lektura ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych sprowadza cel na ziemię.

Aktualizacja: 01.05.2017 19:54 Publikacja: 01.05.2017 19:39

Elektryk bez akcyzy i z większą amortyzacją

Foto: Fotolia.com

W dokumencie nie pada liczba elektryków, które mają jeździć po polskich drogach za osiem lat. Jest za to mowa o obowiązkach administracji centralnej i samorządów terytorialnych, które sukcesywnie mają wymieniać używane samochody na te zasilane energią elektryczną.

Za osiem lat takie pojazdy w przypadku centralnych organów mają stanowić przynajmniej połowę floty (10 proc. od 2020 i 20 proc. od 2023 r., a w gminach powyżej 50 tys. mieszkańców – 30 proc. (10 proc. od 2020 r.). Co więcej, na elektryki mają się przesiadać firmy publiczne świadczące usługi na rzecz tych jednostek, np. komunikacji miejskiej. W 2028 r. udział zeroemisyjnych autobusów ma sięgnąć 30 proc. (5 proc. od 2021 r., 10 proc. – 2023 r., 20 proc. – 2025 r.).

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce bojowe Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej