Reklama
Rozwiń

Google najdroższy, Amazon najwięcej zyskuje na wartości

Wyceniany na do 245,6 mld USA Google po raz drugi z rzędu otwiera ranking stu najcenniejszych marek świata BrandZ Top100 opracowany przez grupę mediową WPP i firmę badawczą Kantar Millward Brown.

Aktualizacja: 06.06.2017 10:27 Publikacja: 06.06.2017 10:12

Czołówkę tegorocznego rankingu zdominowali przedstawiciele sektora nowych technologii. To oni - podobnie jak przed rokiem, choć w nieco innym składzie- tworzą pierwszą piątkę najdroższych znaków towarowych; Google, Apple, Microsoft, Amazon i Facebook. Razem tworzą jedną czwartą wartości całego zestawienia.

Każda z marek z pierwszej piątki jest dzisiaj wyceniana wyżej niż rok wcześniej, ale największym wzrostem wartości (i to w skali całego rankingu) może się pochwalić Amazon. Gigant e-handlu i usług IT jest dziś wart 139,3 mld dolarów, o 40,3 mld dolarów (41 proc.) więcej niż rok wcześniej, co pozwoliło mu awansować na czwarte miejsce z siódmego w ub. roku.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Linda Yaccarino rezygnuje z funkcji prezesa X po kontrowersjach z chatbotem
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Rząd nie wyklucza wyłączenia X w Polsce przez skandaliczne wpisy Groka
Biznes
Norwegia wyrzuciła rosyjskich rybaków ze swoich wód. Stanowili zagrożenie
Biznes
Giełdowe spółki wolne od pozwów synów Zygmunta Solorza
Biznes
Polska bezbronna wobec dronów, negocjacje UE-USA, możliwe spadki cen mieszkań