Google najdroższy, Amazon najwięcej zyskuje na wartości

Wyceniany na do 245,6 mld USA Google po raz drugi z rzędu otwiera ranking stu najcenniejszych marek świata BrandZ Top100 opracowany przez grupę mediową WPP i firmę badawczą Kantar Millward Brown.

Aktualizacja: 06.06.2017 10:27 Publikacja: 06.06.2017 10:12

Foto: Pixabay

Czołówkę tegorocznego rankingu zdominowali przedstawiciele sektora nowych technologii. To oni - podobnie jak przed rokiem, choć w nieco innym składzie- tworzą pierwszą piątkę najdroższych znaków towarowych; Google, Apple, Microsoft, Amazon i Facebook. Razem tworzą jedną czwartą wartości całego zestawienia.

Każda z marek z pierwszej piątki jest dzisiaj wyceniana wyżej niż rok wcześniej, ale największym wzrostem wartości (i to w skali całego rankingu) może się pochwalić Amazon. Gigant e-handlu i usług IT jest dziś wart 139,3 mld dolarów, o 40,3 mld dolarów (41 proc.) więcej niż rok wcześniej, co pozwoliło mu awansować na czwarte miejsce z siódmego w ub. roku.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca