Color Hybrid o długości 160 m i szerokości ponad 27 m, zabierze 2 tys. pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych. Ma wejść do eksploatacji latem 2019 r. i będzie pływał na trasie Sandefjord–Strömstad (Norwegia–Szwecja). Pokonanie 70-kilometrowej trasy zajmie mu tylko 20 minut – dzięki parametrom i wyposażeniu promu zapewniającym wysoką manewrowość oraz wydajnemu układowi napędowemu.

– Odbiorcą finalnym promu jest firma Color Line, norweski potentat na rynku przewozów promowych – mówi Tomasz Wrzask ze stoczni Crist. W stoczni powstanie cały kadłub statku i duża część wyposażenia, zaś ostatnie prace wykończeniowe będą realizowane w norweskiej stoczni Ulstein.

Color Hybrid to kolejna jednostka z napędem hybrydowym, która powstanie w gdańskiej stoczni. Proces ładowania baterii, w które zostanie wyposażony prom, będzie odbywał się każdorazowo podczas postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych lub na samym pokładzie statku.

To niejedyny projekt, jaki realizuje gdyńska stocznia. W najbliższych dniach rusza budowa jednostki dla Vegager?in, islandzkiego Urzędu Transportu Drogowego. Pod koniec maja stocznia zakończyła z kolei prace nad hybrydowym promem Elektra, który będzie pływał w Finlandii.