Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Bartosz Kaczorowski: Ciężko wejść na rynek niemiecki

Wielkim wyzwaniem jest dla nas nadal rynek niemiecki. Chcemy również tam zdobyć akredytację – mówi Bartosz Kaczorowski, dyrektor zarządzający Assa Abloy Mercor Doors, gość programu Marcina Piaseckiego.

Publikacja: 01.09.2017 14:35

#RZECZoBIZNESIE: Bartosz Kaczorowski: Ciężko wejść na rynek niemiecki

Foto: tv.rp.pl

Assa Abloy Mercor Doors produkuje nie tylko drzwi przeciwpożarowe.

- Również przeciwpożarowe bramy i kurtyny rolowane. Jesteśmy wyspecjalizowani w segmencie, który zajmuje się oddzieleniami przeciwpożarowymi - tłumaczył Kaczorowski.

Przypomniał, że od ponad 3 lat firma jest częścią globalnego gracza Assa Abloy, który zajmuje się okuciami i zamkami.

- Jest to gracz większy, niż gracze nr 2, 3 i 4 razem wzięci – mówił.

Reklama
Reklama

Kaczorowski zaznaczył, że w Polsce Assa Abloy Mercor Doors ma 25 proc. udziału w rynku.

- Jesteśmy niekwestionowanym liderem w tej części Europy. Zatrudniamy ponad 350 osób – zdradził.

- 60 proc. naszej produkcji idzie na rynek polski. Jesteśmy też bardzo dużym graczem na rynku francuskim. Jesteśmy w Belgii, Luksemburgu czy krajach skandynawskich. Odnaleźliśmy się tam bardzo dobrze – dodał.

W najbliższych dniach uruchomiony zostanie drugi zakład produkcyjny w Płocku.

- Będzie specjalizował się w drzwiach profilowych - zaznaczył Kaczorowski.

Wyjaśnił, że wymagania co do drzwi przeciwpożarowych są jasno sprecyzowane przez wymogi prawne.

Reklama
Reklama

- Stawiamy sobie poprzeczkę bardzo wysoko, nie tylko na papierze. Jako jedyny producent w Polsce posiadamy własny piec, własne laboratorium – mówił.

- Testujemy swoje drzwi wcześniej. Zanim będziemy się starali o akredytację produktu, to najpierw chcemy wiedzieć, że produkt spełnia nasze wymagania, które są wyższe niż w przepisach – dodał.

Ciekawe jest, że atesty i wymagania są różne w zależności od krajów.

- Wielkim wyzwaniem jest dla nas nadal rynek niemiecki. Chcemy również tam zdobyć akredytację – zapowiedział Kaczorowski.

Wzrastająca sprzedaż wynika z różnych aspektów.

- Stając się częścią globalnego gracza otworzyły się dla nas rynki. Jesteśmy w stanie wykorzystać w 100 proc. nasze moce produkcyjne. Tu jest duże pole do poprawy. Mamy sygnały od klientów, że są zainteresowani zwiększeniem zakupów u nas. To pokazuje, że nasze produkty cieszą się dużym uznaniem – tłumaczył gość.

Reklama
Reklama

- W najbliższym czasie chcemy wprowadzić na rynek nowy produkt z wyższej półki. Powinno być spore zainteresowanie. Na razie nie mogę zdradzić, co to będzie – dodał.

Biznes
Ostrzeżenie szefa NATO, eksport polskich kosmetyków i cła Meksyku na Chiny
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Biznes
Nowa Jałta, czyli nieznane szczegóły planu Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Polska jest dla nas strategicznym rynkiem
Biznes
MacKenzie Scott rozdaje majątek. Była żona Bezosa przekazała ponad 7 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Bruksela pod presją, kredyty Polaków i bariery handlowe w UE
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama