Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Bartosz Kaczorowski: Ciężko wejść na rynek niemiecki

Wielkim wyzwaniem jest dla nas nadal rynek niemiecki. Chcemy również tam zdobyć akredytację – mówi Bartosz Kaczorowski, dyrektor zarządzający Assa Abloy Mercor Doors, gość programu Marcina Piaseckiego.

Publikacja: 01.09.2017 14:35

#RZECZoBIZNESIE: Bartosz Kaczorowski: Ciężko wejść na rynek niemiecki

Foto: tv.rp.pl

Assa Abloy Mercor Doors produkuje nie tylko drzwi przeciwpożarowe.

- Również przeciwpożarowe bramy i kurtyny rolowane. Jesteśmy wyspecjalizowani w segmencie, który zajmuje się oddzieleniami przeciwpożarowymi - tłumaczył Kaczorowski.

Przypomniał, że od ponad 3 lat firma jest częścią globalnego gracza Assa Abloy, który zajmuje się okuciami i zamkami.

- Jest to gracz większy, niż gracze nr 2, 3 i 4 razem wzięci – mówił.

Reklama
Reklama

Kaczorowski zaznaczył, że w Polsce Assa Abloy Mercor Doors ma 25 proc. udziału w rynku.

- Jesteśmy niekwestionowanym liderem w tej części Europy. Zatrudniamy ponad 350 osób – zdradził.

- 60 proc. naszej produkcji idzie na rynek polski. Jesteśmy też bardzo dużym graczem na rynku francuskim. Jesteśmy w Belgii, Luksemburgu czy krajach skandynawskich. Odnaleźliśmy się tam bardzo dobrze – dodał.

W najbliższych dniach uruchomiony zostanie drugi zakład produkcyjny w Płocku.

- Będzie specjalizował się w drzwiach profilowych - zaznaczył Kaczorowski.

Wyjaśnił, że wymagania co do drzwi przeciwpożarowych są jasno sprecyzowane przez wymogi prawne.

Reklama
Reklama

- Stawiamy sobie poprzeczkę bardzo wysoko, nie tylko na papierze. Jako jedyny producent w Polsce posiadamy własny piec, własne laboratorium – mówił.

- Testujemy swoje drzwi wcześniej. Zanim będziemy się starali o akredytację produktu, to najpierw chcemy wiedzieć, że produkt spełnia nasze wymagania, które są wyższe niż w przepisach – dodał.

Ciekawe jest, że atesty i wymagania są różne w zależności od krajów.

- Wielkim wyzwaniem jest dla nas nadal rynek niemiecki. Chcemy również tam zdobyć akredytację – zapowiedział Kaczorowski.

Wzrastająca sprzedaż wynika z różnych aspektów.

- Stając się częścią globalnego gracza otworzyły się dla nas rynki. Jesteśmy w stanie wykorzystać w 100 proc. nasze moce produkcyjne. Tu jest duże pole do poprawy. Mamy sygnały od klientów, że są zainteresowani zwiększeniem zakupów u nas. To pokazuje, że nasze produkty cieszą się dużym uznaniem – tłumaczył gość.

Reklama
Reklama

- W najbliższym czasie chcemy wprowadzić na rynek nowy produkt z wyższej półki. Powinno być spore zainteresowanie. Na razie nie mogę zdradzić, co to będzie – dodał.

Biznes
Kompetencje, których nie da się uczyć jak dawniej
Biznes
Polskie średnie i duże firmy gotowe na globalną ekspansję
Biznes
Ożywienie zatrudnienia w 2026, LOT traci szansę na rozwój, podatki duszą spółki
Biznes
Polskie bombki podbijają świat, Netflix przejmuje WBD i spór o przyszłość NATO
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Materiał Promocyjny
System Arche dostępny też dla drobnych inwestorów. Wystarczy 10 tys. zł
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama