Skandal z emisjami spalin w Volkswagenie skłonił władze do ostrzejszego traktowania diesli, co z kolei zwiększyło presję na producentów, by szybko rozwijali technologię napędu elektrycznego. — Do 2025 r. będziemy oferować 25 pojazdów z napędem elektrycznym, w tym 12 wyłącznie z elektrycznym — ogłosił dziennikarzom prezes Harald Krüger przed salonem we Frankfurcie i dodał, że e-auta będą mieć autonomię do 700 km. Jeśli ruszy popyt na auta na baterie, to BMW przygotuje swe zakłady do uruchomienia ich masowej produkcji. Miejski i3 pojawił się w 2013 r.
Bawarczycy pokazują we Frankfurcie nowe 4-drzwiowe auto elektryczne, plasujące się między miejskim i3 i sportową hybrydą i8. — Będziemy zwiększać udział modeli z dodatkowym napędem elektrycznym wszystkich marek i serii. Tak, to dotyczy również Rolls-Royce i BMW Mini — dodał Krüger
Firma inwestuje w swe fabryki, aby mogły instalować w modelach wszystkie warianty napędu do 2020 r., także wyłącznie elektryczny.
BMW sprzedał w 2016 r. 2,34 mln samochodów trzech marek, ogłosił przestawienie się na napęd elektryczny tego samego dnia, kiedy mniejszy Jaguar podał, że do 2020 r. będzie oferować napęd elektryczny albo hybrydowy we wszystkich modelach. Kilka dni temu Nissan pokazał kolejną wersję swego Leafa.