Twórcy gier nie skąpią pieniędzy na innowacje

Sztuczna inteligencja, rzeczywistość rozszerzona i wirtualna – to elementy coraz częściej wplatane w technologię i scenariusze nowych gier.

Publikacja: 23.10.2017 21:25

Foto: 123RF

Kto stoi w miejscu, ten się cofa – szczególnie w branżach mocno konkurencyjnych. A taką niewątpliwie jest krajowy rynek gier, który w ciągu niespełna trzech lat ma zwiększyć wartość o ponad jedną trzecią. Polskie studia kują żelazo, póki gorące: kierują swoją energię oraz środki finansowe tam, gdzie potencjał jest największy.

Stąd taki boom w segmencie free-2-play, czyli gier darmowych z opcją mikropłatności. Bardzo mocno rośnie też rynek rozwiązań VR. Ich udział w całym rynku gier w 2021 r. będzie wynosił 20 proc. – wynika z Digi-Capital Augmented/Virtual Reality Report 2017.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Kłopotliwy ślad węglowy dla spółek giełdowych
Biznes
Dubaj światowym centrum wiz. Start-up staje się potentatem
Biznes
Przy granicy z Polską powstanie park wodny Aquapolis. Są i złe wiadomości
Biznes
Krzysztof Gawkowski: Nikt nie powinien mieć TikToka na urządzeniu służbowym
Biznes
Alphabet wypłaci pierwszą w historii firmy dywidendę
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?