Połowa firm nie wie co robić, gdy klient nie płaci

Opóźnienia w płatnościach to w Polsce dosyć powszechne zjawisko. Ale nawet 50 proc. przedsiębiorstw nie ma planu działań w takich sytuacjach.

Aktualizacja: 26.11.2017 09:56 Publikacja: 26.11.2017 08:40

Połowa firm nie wie co robić, gdy klient nie płaci

Foto: AdobeStock

Brak terminowej zapłaty jest bolączką dla ponad 81 proc. firm w Polsce - wynika z drugiej edycji „Audytu windykacyjnego", przeprowadzonego przez Keralla Research na zlecenie Kaczmarski Inkasso.

W porównaniu z pierwszą edycją, z 2015 r., odsetek firm narzekających na problem nieterminowych płatności wzrósł o 10 pkt. proc. (wówczas było to ok. 71 proc.). Badaniem zostały objęte małe i średnie przedsiębiorstwa. To właśnie dla tej grupy firm kłopoty z płatnościami są najbardziej dotkliwe. Przy ich skali działalności, znacznie mniejszej niż w przypadku dużych korporacji, brak płynności finansowej może skutecznie sparaliżować funkcjonowanie firmy.

Pozostało 83% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku