Marka Steve Jobs na ubraniach. Apple przegrało spór

Włoscy przedsiębiorcy wygrali z gigantem spór o markę z nadgryzionym jabłkiem.

Aktualizacja: 29.12.2017 15:04 Publikacja: 29.12.2017 14:34

Marka Steve Jobs na ubraniach. Apple przegrało spór

Foto: Facebook

Dwóch włoskich przedsiębiorców powołało do życia markę „Steve Jobs" po śmierci współtwórcy Apple w 2011 roku. Na logo wybrali sobie mocno nadgryzione jabłko, a dokładniej stylizowaną na ogryzek z listkiem literkę „J". Przez lata spierali się przed sądem o możliwość rejestracji marki, niedawno ogłosili, że włoski sąd przyznał im rację.

Vincenzo i Giacomo Barbato uzyskali zgodę na zarejestrowanie marki, którą wymyślili dla projektowanych przez siebie ubrań w 2012 roku. Zauważyli wtedy, że Apple nigdy nie zarejestrowało marki „Steve Jobs" i uznali, że będzie to znakomity wybór. Apple, oczywiście, miało inne zdanie, wskazując, że poniesie z tego tytułu miliardowe straty. Włoski sąd nie zgodził się jednak z argumentacją giganta z Cupertino, a goryczy dla Apple dodaje fakt, że również logo marki „Steve Jobs" uznano za wystarczająco różniące się od logo Apple. Sąd stanął na stanowisku, że litera „J" nie jest jadalna i nie przypomina jabłka (choć mocno przypomina ogryzek), a zakaz zarejestrowania takiego znaku sugerowałby, że każde odwołanie do nadgryzionego owocu mogłoby zostać uznane za naruszenie własności intelektualnej Apple.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Biznes
W „Rzeczpospolitej” kompendium wiedzy o przetargach publicznych
Biznes
Nowy skandal w Brukseli. Posłowie mieli brać łapówki od lobbystów chińskiej firmy
Biznes
Niemal miliard złotych z budżetu trafiło na konto Poczty Polskiej
Biznes
UE uderza cłami odwetowymi w USA. Tusk spotyka się w Turcji z Erdoganem
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Biznes
Przez brak cyfrowego koordynatora Polska traci wpływ na unijne decyzje
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń