Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 24.03.2021 13:55 Publikacja: 24.03.2021 13:55
Foto: AdobeStock
Francusko-włoski gigant powstały w 2018 r. z fuzji francuskiego producenta szkieł okularowych i oprawek Essilor z włoskim wytwórcą oprawek Luxottica jest właścicielem słynnej marki okularów słonecznych Ray-Ban, Oakley, oferuje swe wyroby domom mody Dior, Prada i Versace — podał Reuter.
Margrethe Vestager, komisarz ds. konkurencji Komisji Europejskiej wyjaśniła, że kupujący „oferuje znane marki okularów, a kupowany jest dużym w Europie detalistą okularów. Nasze pogłębione śledztwo wykazało, że kupujący zwiększając obecność w handlu detalicznym utrudniłby dostęp do rynku mniejszym producentom w Belgii, Włoszech i Holandii. To oznaczałoby ograniczony wybór i droższe wyroby dla konsumentów w tych krajach. Proponowane przez kupującego remedia rozwiążą to ryzyko zapewniając żywą konkurencję z korzyścią dla klientów” — stwierdza komunikat Brukseli.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Amerykański Senat i Izba Reprezentantów przegłosowały „Big Beautiful Bill” Trumpa, branża logistyczna ostrzega p...
Fundacje rodzinne stają się coraz popularniejszym narzędziem dla polskich przedsiębiorców oraz rodzin biznesowyc...
Microsoft zwolni około 9000 pracowników. Ta zmiana dotknie około 4 proc. globalnej siły roboczej spółki w różnyc...
Del Monte Foods, 138-letnia firma najlepiej znana z konserwowanych owoców i warzyw, ogłosiła upadłość i poszukuj...
Komisja Europejska proponuje ambitny cel redukcji emisji. Polska krytykuje ETS2, USA i Wietnam zawierają przełom...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas