Generali ogłosiło trzyletnią strategię

Grupa Generali ogłosiła nową strategię na lata 2022–2024. Plan „Partner na całe życie: intensyfikacja rozwoju" ma zapewnić zrównoważony rozwój zarówno podstawowych, jak i nowych linii biznesowych.

Publikacja: 29.12.2021 20:00

Philippe Donnet, prezes Grupy Generali.

Philippe Donnet, prezes Grupy Generali.

Foto: materiały prasowe

Artykuł przygotowany przez firmę Generali

– Wieloletnie zaangażowanie Generali w program „Partner na całe życie" stawia naszych klientów w centrum wszystkiego, co robimy. W ramach naszej nowej strategii przeniesiemy to zobowiązanie na kolejny poziom i potwierdzimy, że Generali jest firmą innowacyjną, zorientowaną na klienta i bazującą na danych – powiedział Philippe Donnet, prezes Grupy Generali.

– Ambitne plany i inicjatywy są możliwe dzięki pomyślnej realizacji naszych poprzednich planów strategicznych. Obecnie Generali ma silną pozycję finansową, zdywersyfikowane zyski, konsekwentny wzrost rentowności i doświadczenie w generowaniu najlepszych w swojej klasie zysków dla akcjonariuszy. W ciągu najbliższych trzech lat mamy zamiar wykorzystać te osiągnięcia. Nasza wiodąca pozycja w branży ubezpieczeniowej, rozwinięte możliwości zarządzania aktywami, sieć 165 tysięcy agentów oraz rosnące zaangażowanie w sprawy społeczne i ochronę środowiska sprawiają, że Generali jest w idealnej pozycji do osiągnięcia zrównoważonego wzrostu z korzyścią dla wszystkich interesariuszy – dodaje Donnet.

Podstawą nowego planu jest zobowiązanie Generali do bycia partnerem na całe życie dla ponad 68 mln klientów w ponad 50 krajach. Inwestycje w spersonalizowane produkty, doradztwo i najlepsza w swojej klasie obsługa klienta sprawią, że Generali i jego globalna sieć 165 tys. agentów będą jeszcze bliżej swoich klientów.

Generali podtrzymuje swoje zobowiązanie do zrównoważonego rozwoju.

Grupa poprawi swój profil dochodowy, zwiększy rentowność działalności w segmencie ubezpieczeń na życie, zainwestuje 1,1 mld euro w technologię i transformację cyfrową, zwiększy przychody z zarządzania aktywami podmiotów trzecich i jeszcze bardziej poprawi efektywność.

Nowa strategia opiera się na trzech strategicznych filarach: dążeniu do zrównoważonego wzrostu, zwiększeniu zysków oraz wprowadzaniu innowacji.

Zrównoważony wzrost

Generali będzie nadal zwiększać przychody w segmencie majątkowym (P&C) i utrzymywać najlepsze w swojej klasie marże techniczne poprzez zwiększanie udziału w rynku w obszarach o znacznym potencjale wzrostu, w tym ubezpieczenia dla MSP, zdrowie, opieka senioralna w Europie oraz ubezpieczenia podróżne w USA. W segmencie ubezpieczeń na życie Grupa będzie również rozwijać działalność w zakresie ubezpieczeń kapitałowych i zysków technicznych, zwiększając wolumeny ubezpieczeń związanych z funduszami inwestycyjnymi i produktów ochronnych oraz rozszerzając ofertę produktów ESG.

Wzmocnienie profilu dochodowego

Generali będzie kontynuować prace nad poprawą profilu i rentowności swojej działalności w segmencie ubezpieczeń na życie, podejmując kompleksowe działania optymalizacyjne w celu zmniejszenia kapitałochłonności i poprawy wyników operacyjnych.

Generali będzie poszukiwać możliwości wzmocnienia swojej pozycji lidera ubezpieczeniowego w Europie oraz zwiększenia obecności na wybranych rozwijających się rynkach azjatyckich.

Innowacje są kluczowe

Inwestycje w cyfryzację i technologię wyniosą 1,1 mld euro, co stanowi wzrost o 60 proc. w stosunku do ostatniej strategii. Obejmuje to dalsze inwestycje w realizację planu partnerstwa na całe życie w celu wzrostu wartości dla klienta.

Grupa będzie inwestować w rozbudowę wspólnych platform, nowe możliwości w zakresie danych oraz w szersze zastosowanie inteligentnej automatyzacji i technologii sztucznej inteligencji. Pozwoli to na obniżenie kosztów i zwiększenie dźwigni operacyjnej, co przyczyni się do poprawy wskaźnika kosztów do dochodów Grupy o 2,5–3,0 pkt proc.

Nowy fundusz venture insurtech o wartości 250 mln euro pozwoli na wykorzystanie możliwości o dużym potencjale.

Pozytywne oddziaływanie

Strategia uwzględnia zobowiązania w zakresie ESG, w tym wzrost składek z tytułu zrównoważonych rozwiązań o 5–7 proc. CAGR do 2024 r. oraz pełną integrację kryteriów ESG w bezpośrednich inwestycjach portfela rachunków ogólnych Grupy do 2024 r. Generali zamierza również ograniczyć emisję dwutlenku węgla i zmniejszyć ślad węglowy portfela inwestycji korporacyjnych o 25 proc., a także dokonać nowych ekologicznych i zrównoważonych inwestycji o wartości 8,5–9,5 mld euro w latach 2021–2025. Grupa określiła też plan całkowitego wyłączenia inwestycji i działalności ubezpieczeniowej w sektorze węgla energetycznego i chce zaprzestać ubezpieczania działalności związanej z wydobyciem ropy naftowej i gazu.

Projekt EnterPRIZE Generali pomaga małym i średnim przedsiębiorstwom w dokonaniu trwałej transformacji, natomiast sztandarowa inicjatywa społeczna Grupy – The Human Safety Net – uwolni potencjał osób, które znajdują się w trudnej sytuacji.

Zaangażowani ludzie jako główny atut

Generali będzie nadal inwestować w swoich pracowników. Grupa skupi się na wzmacnianiu swojej merytokratycznej i zorientowanej na klienta kultury oraz rozwijaniu kompetencji.

Pracownicy Generali będą nadal wspierani przez uczciwie zorganizowane procesy i równe szanse, traktując różnorodność we wszystkich jej składowych jako wartość, a w szczególności dążąc do tego, aby do końca okresu objętego planem 40 proc. stanowisk kierowniczych zajmowały kobiety.

Artykuł przygotowany przez firmę Generali

Artykuł przygotowany przez firmę Generali

– Wieloletnie zaangażowanie Generali w program „Partner na całe życie" stawia naszych klientów w centrum wszystkiego, co robimy. W ramach naszej nowej strategii przeniesiemy to zobowiązanie na kolejny poziom i potwierdzimy, że Generali jest firmą innowacyjną, zorientowaną na klienta i bazującą na danych – powiedział Philippe Donnet, prezes Grupy Generali.

Pozostało jeszcze 93% artykułu
Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne