Drugi pod względem popularności po 8 miesiącach we Francji obecny 208 jest produkowany częściowo w Trnavie, natomiast wyposażenie zwłaszcza bardziej luksusowych wersji odbywa się w Poissy pod Paryżem, gdzie pracuje ponad 4500 ludzi.
"Trwa przeprowadzka przemysłowa grupy PSA. Jest niemal pewne, że zakład w Poissy straci produkcję 208. Według naszych informacji, następna generacja tego popularnego auta przewidziana w 2019 r. będzie powstawać w całości na Słowacji " - stwierdził dziennik. Rzecznik PSA odmówił skomentowania tego.
"La Tribune" dodaje, że związki zawodowe niepokoją się zmniejszaniem produkcji w Poissy, ale przyszłość tego zakładu nie jest zagrożona. Powstaje tam też mały DS3, a otrzyma kolejny model DS, zapewne mały SUV wielkości DS3, który ma być pokazany na salonie w Paryżu na początku października.
Produkcja aut segmentów A i B przenosi się od kilku lat wraz z konkurencyjnością cenową takich modeli powstających masowo. Renault Twingo powstaje w Słowenii, a udział francuskiej produkcji następnego Clio zmaleje wobec poprzedniej generacji. Grupa PSA montuje małe Citroen C1 i Peugeot 108 w Czechach, a ostatnią generację C3 przeniosła kilka lat temu do Słowenii, podczas gdy poprzednie wyjeżdżały z Aulnay-sous-Bois i Poissy.