TEKST POWSTAŁ we współpracy z Targami Kielce
Targi Rowerowe w Kielcach co roku przyciągają producentów sprzętu, jego dystrybutorów, importerów oraz właścicieli sklepów sportowych z Polski i zagranicy. Udział w tegorocznej imprezie potwierdziło blisko 230 firm z 15 krajów. Wystawa zajmie powierzchnię 11 tys. metrów kwadratowych. Wśród wystawców znajdą się nie tylko najważniejsi producenci rowerów, ale także firmy zajmujące się częściami i serwisowaniem oraz marki odzieżowe związane z branżą rowerową.
Organizatorzy kolejny raz zaprosili do udziału w targach również firmy produkujące rowery elektryczne. Choć sprzedaż tych jednośladów wciąż jest w Polsce marginalna (nieco ponad 1 proc. rowerów sprzedanych w 2018 r.), to cieszą się dużym zainteresowaniem wśród targowych gości. Na liście kieleckich wystawców znaleźli się też twórcy oraz dystrybutorzy elektrycznych hulajnóg i deskorolek.
– Targi Kielce Bike – Expo nabierają coraz większego znaczenia nie tylko na polskim, ale także na europejskim rynku rowerowym – podkreśla Andrzej Mochoń, prezes Targów Kielce. Polska od lat pozostaje jednym z bardziej znaczących producentów rowerów w Europie. Udział polskiej produkcji w europejskim rynku rowerowym od 2015 r. utrzymuje się na poziomie 9 proc. Daje nam to czwarte miejsce za Portugalią, Niemcami i Włochami.
Z badań konsumenckich przeprowadzonych na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego wynika, że liczba rowerów zakupionych w ciągu ostatnich lat utrzymuje się na podobnym poziomie, zwiększa się natomiast wartość kupowanego sprzętu. W 2017 r. Polacy wydawali na nowe markowe rowery średnio po 2263 zł. To o 653 zł więcej niż przeznaczano na takie zakupy rok wcześniej. Najczęściej kupowane były rowery górskie, ale dużą popularnością cieszyły się także rowery miejskie, zwłaszcza w wersji damskiej.