Reklama

Innowacje z naszego kraju raczej nie na eksport

Choć twórcy polskich startupów często zdobywali doświadczenie za granicą, a na brak pieniędzy na rozwój biznesu nie mogą narzekać, to ich młode firmy unikają ekspansji – wynika z najnowszego raportu Startup Poland.

Aktualizacja: 10.09.2018 21:27 Publikacja: 10.09.2018 21:00

Innowacje z naszego kraju raczej nie na eksport

Foto: Adobe Stock

Dziś niemal co drugi polski startup (46 proc.) decyduje się na sprzedaż usług lub produktów za granicą. Na tle przeciętnego polskiego przedsiębiorstwa to bardzo dobry wynik. Według danych GUS ledwie 5 proc. małych i średnich firm eksportuje towary, a 1 proc. – usługi. Rezultat ten jednak wcale nie napawa optymizmem. Udział młodych, innowacyjnych przedsiębiorstw, które stawiają na eksport, spada bowiem z roku na rok. Wystarczy wspomnieć, że w 2015 r. sięgał on 54 proc.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama