Badanie objęło 51 państw, ale jak zaznaczają przedstawiciele organizacji, pokazuje globalny trend.

Zdaniem organizacji za tak silny rozwój rynku odpowiada zwłaszcza ogromny wzrost w Chinach i Stanach Zjednoczonych. Jak wynika z danych JEITA, do 2012 r. sprzedaż telewizorów LCD wzrośnie do 155 mln sztuk wobec 74,8 mln sztuk w ubiegłym roku. Z kolei droższe plazmowe, których w ubiegłym roku sprzedano 11,4 mln sztuk, w 2012 roku powinny znaleźć 25 mln chętnych. Perspektywy są optymistyczne dla firm azjatyckich – jak podaje organizacja – południowokoreański Samsung-Electronics oraz Sony kontrolują większość produkcji odbiorników w systemie LCD.

Z kolei koncern Matsushita, producent marki Panasonic, kontroluje jedną trzecią rynku odbiorników plazmowych. Wzrostowi sprzedaży sprzyja stały spadek cen – zależnie od przekątnej ekranu – od 10 do nawet 20 procent rocznie.