Dziś Central European Distribution Corporation ujawni szczegóły nowej kampanii promocyjnej żubrówki. Wiadomo już jednak, że ta notowana na giełdach w Nowym Jorku i Warszawie firma po raz kolejny zatrudniła znane osoby do stworzenia limitowanej edycji nakładek na butelki, tzw. żubranek. W tym roku zaprojektowali je modelka Karolina Malinowska oraz jej mąż Olivier Janiak, prezenter telewizyjny i redaktor naczelnego pisma „Male man”. W 2009 r. rozgłos żubrówce zapewniła projektantka mody Viola Śpiechowicz.
Tak jak w ubiegłym roku wartość kampanii CEDC okryta jest tajemnicą. W branży mówi się, że użyczenie twarzy przez polską gwiazdę kosztuje kilkaset tysięcy złotych. Znacznie więcej za reklamowanie wódki Sobieski polsko-francuskie Belvedere zapłaciło Bruce’owi Willisowi. Za kontrakt obejmujący kraje azjatyckie i Europę, w tym Polskę, amerykański aktor mógł otrzymać 16 mln dol. Pod koniec 2009 r. Belvedere podało, że Willis będzie reklamował Sobieskiego także w Stanach Zjednoczonych. Tym razem częścią wynagrodzenia było 3,3 proc. akcji Belvedere.
Znane osoby zatrudnia także Stock Polska. Jego żołądkową gorzką promowali już piosenkarka Maryla Rodowicz oraz aktorzy Marek Włodarczyk i Krzysztof Kowalewski.
Producenci wódki starają się zapewnić rozgłos swoim markom, ponieważ w Polsce nie można reklamować mocnych alkoholi. Zgodnie z obowiązującym prawem napoje zawierające więcej niż 4,5 proc. alkoholu, inne niż piwo, można promować tylko w punktach sprzedaży.
Producenci nie poprzestają na celebrytach. Jesienią ubiegłego roku, tuż po wprowadzeniu na rynek nowej odmiany żołądkowej gorzkiej, Stock ogłosił, że poszukuje hodowców trawy żubrowej.